Pregled bibliografske jedinice broj: 1107413
Gledišta učitelja o novoj obrazovnoj sredini — učionici s jednim računalom
Gledišta učitelja o novoj obrazovnoj sredini — učionici s jednim računalom // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 4; 426-441 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1107413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gledišta učitelja o novoj obrazovnoj sredini —
učionici s jednim računalom
(Attitudes of teachers towards the new educational
environment – one computer classroom)
Autori
Nataša Ljubić Klemše
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 149
(2008), 4;
426-441
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
nova obrazovna sredina, primarno obrazovanje, stavovi učitelja, učionica s jednim računalom
(new educational environment, primary education, attitudes of teachers, one computer classroom)
Sažetak
Glavni je cilj provedenih istraživanja, empirijskog neeksperimentalnog u listopadu 2006. g. i kvalitativnog Delphi metodom u travnju 2008. g., ispitivanje stavova učitelja primarnog obrazovanja o upotrebi jednog računala u razredu i novoj obrazovnoj sredini – učionici s jednim računalom. Ukupni rezultati kvantitativnog istraživanja pokazuju da opće nezavisne varijable sadržane u ispitivanju (dob, staž, osobna procjena informatičke pismenosti i učestalost upotrebe osobnog računala kod kuće) nisu statistički značajne, iako postoji tendencija sve većeg prihvaćanja te upotrebe tehnologije u razredu s obzirom na navedene parametre, dok je razlika u stavovima s obzirom na (ne)posjedovanje računala u razredu statistički značajna na razini 1%, što znači da učitelji koji imaju računalo u razredu imaju pozitivniji stav prema njegovoj upotrebi. Parametri istraživani unutar skupine učitelja koji posjeduju računalo i koji su statistički znakoviti u odnosu na cilj te problem istraživanja imaju pozitivni predznak u vidu kategorizacije i predviđanja definiranih problema jer je jedno računalo u razredu ocijenjeno iznimno korisnim obrazovnim oruđem. Rezultati kvalitativnog istraživanja upozoravaju na potrebu prilagodbe obrazovnog sustava promijenjenom načinu života. Tradicionalni školski sustav nužno je transformirati u sustav novog digitalnog doba, obilježenog inovacijama te nizom postupaka pretvorbe i redefinicije nastavnih programa koji su konzistentni s novim tehnologijama i pratećom multimedijom. Stavovi i vizije učitelja o budućnosti nove obrazovne sredine – učionice s jednim računalom upućuju na tendenciju, u skladu s očekivanjima, o neminovnosti promjene profesionalne učiteljske uloge na način da svoje učenike osposobe za život u društvu znanja, kao temelju cjeloživotnog učenja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- ERA-Educational Research Abstracts
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH