Pregled bibliografske jedinice broj: 1107342
Ritmičke forme kao pedagoški postupci u rehabilitaciji sluha i govora
Ritmičke forme kao pedagoški postupci u rehabilitaciji sluha i govora // Defektologija, 2 (1966), 2; 90-95 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1107342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ritmičke forme kao pedagoški postupci u rehabilitaciji sluha i govora
(Rhythmic forms as pedagogical procedures in the rehabilitation of hearing and speech)
Autori
Drežančić, Zora
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 2
(1966), 2;
90-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ritmičke forme ; rehabilitacija slušanja i govora: verbotonalna metoda
(rhythmic forms ; rehabilitation of listening and speech ; verbotonal method)
Sažetak
Osnovne sastavnice govora su strukturni čimbenici ritma i intonacija. Ritam i intonacija prenose se niskom i vrlo niskom učestalošću na koje je ljudsko tijelo osjetljivo. Verbotonalni sustav sa stajalištem da rehabilitacija sluha i govora treba početi od relativno optimalnih mogućnosti percepcije govornih zvukova koristi različite glazbene forme: (brojalice, glazbeni tonovi, glazbene strukture, naglašene rečenica u naglašenoj ritmičkoj formi). Budući da je glas samo rezultat pokreta, verbotonalni sustav također primjenjuje ritmičke oblike kretanja na različite načine: imitacija prirodnih fenomena ili aktivnosti s ritmičkim slušanjem: ritmička opterećenja kao pripremu u proizvodnji ili korekciji govornog zvuka, ritmički pokret u funkciji proizvodnje zvuka. Kako verbotonalni sustav rehabilitira sluh, svi su ritmički oblici transportirani na auditorijski način. Stoga ih se dobiva auditivno i utječe na razvoj percepcije zvuka, posebice govornog zvuka, kao i najbolje produkcije govornog zvuka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG