Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1107190

Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?


Matek, Ljubica
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa? // Anafora, 7 (2020), 2; 453-474 doi:10.29162/ANAFORA.v7i2.8 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1107190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?
(Hard Times and Humanities Education. Who Reads Dickens Anymore?)

Autori
Matek, Ljubica

Izvornik
Anafora (1849-2339) 7 (2020), 2; 453-474

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
Charles Dickens ; Teška vremena ; obrazovanje ; književnost ; mašta
(Charles Dickens ; Hard Times ; education ; , literature ; imagination)

Sažetak
Rad iščitava roman Charlesa Dickensa Teška vremena (1854) kroz prizmu problematike obrazovanja. U romanu se prikazuje racionalistički, pozitivistički, empirijski usmjeren obrazovni sustav koji se isključivo temelji na činjenicama i zabranjuje svaki oblik mašte ili umjetničkog rada i razmišljanja, a napose čitanje književnih djela. Prikazom sudbine likova (učenika Gradgrindove škole), propituje se opravdanost i učinkovitost takvog utilitaristički usmjerenog obrazovanja, dok se odgojem i odrastanjem Sissy Jupe, utemeljenom na humanističkim vrijednostima, prikazuje alternativa takvom obrazovnom procesu. U zaključku se ističe nužnost cjelovitog obrazovanja osobe kao društveno i moralno poželjnije alternative od obrazovanja radnika za tržište te se naglašava uloga književnosti i čitanja u procesu sazrijevanja, socijalizacije, razvoja empatije i samoaktualizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ljubica Matek (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Matek, Ljubica
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa? // Anafora, 7 (2020), 2; 453-474 doi:10.29162/ANAFORA.v7i2.8 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)
Matek, L. (2020) Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?. Anafora, 7 (2), 453-474 doi:10.29162/ANAFORA.v7i2.8.
@article{article, author = {Matek, Ljubica}, year = {2020}, pages = {453-474}, DOI = {10.29162/ANAFORA.v7i2.8}, keywords = {Charles Dickens, Te\v{s}ka vremena, obrazovanje, knji\v{z}evnost, ma\v{s}ta}, journal = {Anafora}, doi = {10.29162/ANAFORA.v7i2.8}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1849-2339}, title = {Te\v{s}ka vremena i humanisti\v{c}ko obrazovanje. Tko danas uop\'{c}e \v{c}ita Dickensa?}, keyword = {Charles Dickens, Te\v{s}ka vremena, obrazovanje, knji\v{z}evnost, ma\v{s}ta} }
@article{article, author = {Matek, Ljubica}, year = {2020}, pages = {453-474}, DOI = {10.29162/ANAFORA.v7i2.8}, keywords = {Charles Dickens, Hard Times, education, , literature, imagination}, journal = {Anafora}, doi = {10.29162/ANAFORA.v7i2.8}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1849-2339}, title = {Hard Times and Humanities Education. Who Reads Dickens Anymore?}, keyword = {Charles Dickens, Hard Times, education, , literature, imagination} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL
  • MLA - Modern Language Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font