Pregled bibliografske jedinice broj: 1107190
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa? // Anafora, 7 (2020), 2; 453-474 doi:10.29162/ANAFORA.v7i2.8 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1107190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?
(Hard Times and Humanities Education. Who Reads Dickens Anymore?)
Autori
Matek, Ljubica
Izvornik
Anafora (1849-2339) 7
(2020), 2;
453-474
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
Charles Dickens ; Teška vremena ; obrazovanje ; književnost ; mašta
(Charles Dickens ; Hard Times ; education ; , literature ; imagination)
Sažetak
Rad iščitava roman Charlesa Dickensa Teška vremena (1854) kroz prizmu problematike obrazovanja. U romanu se prikazuje racionalistički, pozitivistički, empirijski usmjeren obrazovni sustav koji se isključivo temelji na činjenicama i zabranjuje svaki oblik mašte ili umjetničkog rada i razmišljanja, a napose čitanje književnih djela. Prikazom sudbine likova (učenika Gradgrindove škole), propituje se opravdanost i učinkovitost takvog utilitaristički usmjerenog obrazovanja, dok se odgojem i odrastanjem Sissy Jupe, utemeljenom na humanističkim vrijednostima, prikazuje alternativa takvom obrazovnom procesu. U zaključku se ističe nužnost cjelovitog obrazovanja osobe kao društveno i moralno poželjnije alternative od obrazovanja radnika za tržište te se naglašava uloga književnosti i čitanja u procesu sazrijevanja, socijalizacije, razvoja empatije i samoaktualizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.ffos.unios.hr hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- MLA - Modern Language Abstracts