Pregled bibliografske jedinice broj: 1107150
Kompetencije: trajna vrijednost i temelj za transfer znanja sveučilišnih nastavnika
Kompetencije: trajna vrijednost i temelj za transfer znanja sveučilišnih nastavnika // KNOWLEDGE – International Journal, 43 (2020), 1; 17-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1107150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije: trajna vrijednost i temelj za
transfer znanja sveučilišnih nastavnika
(Competencies: Permanent Value and Basis for
University Professors’ Transfer of Knowledge)
Autori
Močinić, Snježana ; Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Lazarić, Lorena
Izvornik
KNOWLEDGE – International Journal (2545-4439) 43
(2020), 1;
17-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sveučilišni nastavnici ; nastavničke kompetencije ; istraživačke kompetencije ; administrativne kompetencije
(university professors ; teaching competencies ; research competencies ; administrative competencies)
Sažetak
Sveučilišta imaju tri glavne funkcije: provoditi istraživanja, pružati znanstveno i stručno obrazovanje te biti na usluzi društvu pri rješavanju problema od velike važnosti za lokalnu i globalnu zajednicu. Prema brojnim međunarodnim istraživanjima o sveučilišnoj profesiji, od akademskih djelatnika se očekuje ne samo da budu uspješni istraživači i nastavnici, već i da preuzmu brojne administrativne i managerske uloge. Naime, nekadašnje temeljne aktivnosti, nastava i istraživanje, danas su samo dio širokog spektra aktivnosti sveučilišnih nastavnika u Hrvatskoj. U ovom pilot istraživanju željeli smo utvrditi stavove sveučilišnih nastavnika o kompetencijama neophodnima za rad na sveučilištu. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za koji je na osnovu dobivenih podataka utvrđena pouzdanost, mjerena Cronbach's Alpha koeficijentom, α=0, 808. Istraživanje se temeljilo na kvantitativnoj i kvalitativnoj metodologiji koja je obuhvaćala analizu relevantne literature i ispitivanje stavova nastavnika. Za deskriptivnu i faktorsku analizu podataka koristio se SPSS statistički softverski paket, a rezultati pokazuju da ispitanici smatraju važnima sve navedene skupine kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- EBSCO (EBSCO Discovery Services)
- Google Scholar
- Publons
- CrossRef
- Index Copernicus
- WorldCat