Pregled bibliografske jedinice broj: 1107069
Važnost kvalitete performansi hotelskih web stranica za generiranje bolje vidljivosti u okviru internet pretraživača
Važnost kvalitete performansi hotelskih web stranica za generiranje bolje vidljivosti u okviru internet pretraživača // 4th international scientific conference EMAN 2020 Economics & management: How to cope with disrupted times Conference proceedings
online, 2020. str. 473-490 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1107069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost kvalitete performansi hotelskih web
stranica za generiranje bolje vidljivosti u okviru
internet pretraživača
(The importance of hotel’s website performance for
generating higher search engine visibility)
Autori
Mislav Šimunić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
4th international scientific conference EMAN 2020 Economics & management: How to cope with disrupted times Conference proceedings
/ - , 2020, 473-490
Skup
4th International Scientific Conference Economics and Management: How to Cope With Disrupted Times (EMAN 2020)
Mjesto i datum
Online, 03.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vidljivost/pozicija ; internet tražilice - (SERP) ; faktori google algoritma ; web stranica hotela ; performanse ; optimizacija.
(search engine visibility – SERP - (Search Engine Resault Pages) ; google algorithm factors ; hotel website ; performance.)
Sažetak
Za veliki broj potencijalnih gostiju nekoga hotela u svijetu upotreba tražilica (Google, Baidu, Yandex, ..., ovisno o zemljopisnom položaju) još uvijek je uobičajena svakodnevna rutina u fazi prikupljanja informacija o smještaju. Jedan od glavnih ciljeva web stranica svakog hotela je privući više gostiju od pretraživača – iz tog razloga važno je postići bolju vidljivost u okviru internet tražilica. Bolja vidljivost podrazumijeva višu poziciju u okviru stranica rezultata pretraživanja (SERP- Search Engine Result Pages). Zbog svakodnevnog eksponencijalnog povećanja sadržaja na Internetu / širom svijeta, često je teško postići dobru vidljivost tražilice ili osigurati čelnu poziciju na stranicama rezultata algoritamskih/organskih pretraživanja. Dakle, svrha pisanja ovog rada proizlazi iz sve složenijeg utjecaja i važnosti algoritama tražilice, umjetne inteligencije i strojnog učenja na vidljivost u okviru internet tražilica. Dizajn / metodologija / pristup - Na temelju prethodne / dostupne literature empirijsko je istraživanje provedeno pomoću jednog od najboljih svjetskih “all in one” softvera za analizu optimizacije na tražilicama - SEMrush. Rezultati istraživanja pokazuju (1) da je "vidljivosti na google tražilice" (položaj unutar SERP-a) ovisna o performansama web stranica hotela, te ukazuju (2) da je moguće detektirati i unaprijediti čimbenike koji determiniraju performanse web stranica hotela, a time i vidljivost na internet tražilici. Ograničenja istraživanja odnose se na određeni uzorak istraživanja (hoteli s pet zvjezdica u Hrvatskoj) i faktor kratkog vremena pri provođenju istraživanja. U okviru budućih istraživanja trebala bi (1) povećati uzorak istraživanja i (2) istraživački proces treba proširiti i u kontekstu vremena i u kontekstu količine promatranih varijabli kako bi se pratile promjene u radu web stranica kroz duže vremensko razdoblje. Na taj bi se način višedimenzionalnom metrikom osiguralo kvalitetnije utvrđivanje međuovisnosti pojedinih varijabli i omogućilo donošenje relevantnijih zaključaka. U praksi, rezultati istraživanja predstavljaju vrlo realne smjernice za primjenu u svakodnevnom poslovanju. Ključne riječi: vidljivost/pozicija, internet tražilice - (SERP), faktori google algoritma, web stranica hotela, performanse, optimizacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Mislav Šimunić
(autor)