Pregled bibliografske jedinice broj: 1106896
Postoji li veza između poznavanja značenja ključnih pojmova u području kemijskog vezivanja i uspješnog rješavanja odgovarajućih zadataka?
Postoji li veza između poznavanja značenja ključnih pojmova u području kemijskog vezivanja i uspješnog rješavanja odgovarajućih zadataka? // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 123-141 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1106896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postoji li veza između poznavanja značenja
ključnih pojmova u području kemijskog vezivanja
i uspješnog rješavanja odgovarajućih zadataka?
(Is there the relationship between understanding
of the chemical bonding terms and
successfulness of solving related instructional
problems?)
Autori
Vladušić, Roko ; Ožić, Mia
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 1-2;
123-141
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Kemijske veze ; jezik u nastavi kemije ; budući nastavnici kemije ; znanje kemije
(Chemical bonds, language in chemistry instruction, pre-service chemistry teachers, subject matter knowledge)
Sažetak
U obrazovnim programima budućih nastavnika kemije posebnu pozornost treba pridavati izgradnji metodičkog znanja. Ta se potreba posebno odnosi na znanje o poučavanju temeljnih kemijskih koncepata i teorija. Njihovo razumijevanje i pravilna uporaba jezika, nužni su uvjeti za uspjeh tog procesa. Između fundamentalnih kemijskih koncepata, kemijsko se vezivanje izdvaja kao osnova za razumijevanje svih ostalih. Stoga smo dizajnirali istraživanje koje je rezultiralo spoznajama o poznavanju koncepata kemijskog vezivanja budućih nastavnika kemije. Konkretnije, istražili smo postoji li veza između poznavanja značenja pojmova elektronegativnost, kemijska veza, kovalentna veza, afinitet za elektrone, ionski karakter veze te ionska veza i uspješnosti rješavanja odabranih nastavnih zadataka koji se temelje na tim konceptima. Osim toga, dobivene smo podatke analizirali i u cilju prepoznavanja jezičnih poteškoća koje mogu utjecati na razumijevanje koncepata kemijskog vezivanja, kao i na evaluacijske ishode. Rezultati upućuju na potrebu restrukturiranja znanja o kemijskom vezivanju budućih nastavnika kemije i nužnost pridavanja veće pozornosti značenju pojmova koji se koriste u učenju i poučavanju o kemijskim vezama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Educational Research Complete with Full Text (EBSCO)
- ERA - Educational Research Abstracts
- Hrčak