Pregled bibliografske jedinice broj: 1106855
Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika
Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika, 2020., doktorska disertacija, Zadar doi:urn:nbn:hr:162:238904
CROSBI ID: 1106855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske
gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika
(Models for performance measurability of Croatian
economic diplomacy from the perspective of users)
Autori
Plećaš, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Mjesto
Zadar
Datum
25.02
Godina
2020
Stranica
489
Mentor
Popović, Petar
Ključne riječi
modeli mjerljivosti uspješnosti rada, hrvatska gospodarska diplomacija, ekonomija doživljaja, komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja
(models for performance measurability, Croatian economic diplomacy, experience economy, economic diplomacy in the experience economy)
Sažetak
Hrvatski se ukupni, pa stoga i robni, izvoz može povećati i djelotvornijom gospodarskom diplomacijom. Međutim, vrijedno je problematizirati provodi li hrvatska gospodarska diplomacija one aktivnosti koje hrvatski izvoznici od nje očekuju. Nadalje, upitno je pokrivaju li rezultati rada hrvatske gospodarske diplomacije troškove njezina djelovanja. Stoga, u ovome se doktorskom radu problematizira djelotvornost (engl. Effectiveness) rada hrvatske gospodarske diplomacije, odnosno rezultati njezina djelovanja. Predmet istraživanja u doktorskome radu su tri modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive izvoznika. Elementi predmeta istraživanja su opisi stavova hrvatskih izvoznika o važnosti izabranih aktivnosti gospodarskih diplomata. Pomoćni se predmet istraživanja odnosi na ekonomiju doživljaja. Elementi pomoćnoga predmeta istraživanja su kibernetički modeli stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomije, ključne razlike između njih te komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja. Cilj istraživanja u doktorskome radu su opisi triju modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije. Iz perspektive svih ispitanika, ispitanika iz prerađivačke industrije te ispitanika koji od izvoza ostvaruju više od 30 % prihoda. Opisi modela sadrže pet ispitanicima najvažnijih aktivnosti hrvatske gospodarske diplomacije izdvojenih između 21 njima ponuđene na vrednovanje. Prvi pomoćni cilj istraživanja je opisati ekonomiju doživljaja. Opis sadržava definiciju pojma ekonomija doživljaja, kibernetičke modele stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomija te analizu razlika tih dvaju modela. Drugi pomoćni cilj istraživanja odnosi se na opis pojma komercijalne diplomacije u ekonomiji doživljaja. Opis sadrži definiciju i kvalitativnu analizu pojma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište Libertas