Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1106835

Metodičko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezična pitanja u Republici Hrvatskoj


Vladušić, Roko
Metodičko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezična pitanja u Republici Hrvatskoj, 2017., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split


CROSBI ID: 1106835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodičko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezična pitanja u Republici Hrvatskoj
(Pedagogical content knowledge about chemical bonding with particular focus on language issues in Croatia)

Autori
Vladušić, Roko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Split

Datum
16.10

Godina
2017

Stranica
300

Mentor
Bucat, Robert

Ključne riječi
Metodičko znanje ; kovalentno vezivanje ; ionsko vezivanje ; jezik nastave kemije ; Otvoreni intervju
(Pedagogical content knowledge ; covalent bonding ; ionic bonding ; language of Chemistry instruction ; Open interview)

Sažetak
Prepoznajući važnost, ali i problematičnost razumijevanja modela kovalentnog i ionskog vezivanja, osmislio sam i proveo istraživanje o poteškoćama i nastavnim rješenjima za osnaživanje metodičkog znanja (MZ) o kemijskom vezivanju. Postavio sam tri cilja: (a) utvrditi studentsko razumijevanje određenih riječi i simbola koje se koristi u nastavi kemije te pratiti osviještenost budućih nastavnika o pozornosti koju treba pridati jeziku nastave kemije ; (b) istražiti razumijevanje modela ionskog i kovalentnog vezivanja na svim razinama obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj (RH) i (c) osmisliti metodu za dijagnozu pogrešnih poimanja budućih nastavnika kemije o ionskom i kovalentnom vezivanju, rekonstrukciju znanja predmetnog sadržaja i identifikaciju pokazatelja MZ-a te istražiti njene istraživačke i nastavne potencijale. S obzirom na ciljeve, istraživanje sam organizirano u tri cjeline: u prvoj sam istraživao probleme jezika, u drugoj razumijevanje modela kovalentnog i ionskog vezivanja, a u trećoj dijagnostički i edukacijski potencijal metode Otvoreni intervju. Primijenio sam različite kvantitativne i kvalitativne metode i instrumente. U pojedinim su fazama istraživanja sudjelovali učenici srednjih škola, studenti prirodoslovno- matematičkih fakulteta i srednjoškolski nastavnici kemije. Mnogi studenti uključeni u ovo istraživanje nisu iskazali zadovoljavajuće razumijevanje značenja tehničkih (znanstvenih) pojmova, simboličkih prikaza i svakodnevnih riječi koje se koriste u učenju i poučavanju kemijskog vezivanja, odnosno kemije općenito. Predodžbe studenata o učeničkom razumijevanju razmatranih pojmova nisu stabilne. Najčešće se temelje na vlastitom znanju. Utvrdio sam da se OZO metodom može povećati svijest studenata o postojanju poteškoća s razumijevanjem riječi i simbola nastave kemije. Neadekvatno sam znanje o ionskom i kovalentnom vezivanju detektirao na svim razinama obrazovanja u RH. Evidentirao sam brojna pogrešna poimanja. Uz potvrđeni potencijal metode za stjecanje MZ-a budućih nastavnika kemije, OI se pokazao efektnom metodom za identifikaciju i ispravljanje pogrešnih poimanja. Ipak, za postizanje dugotrajnih učinaka preporučujem dodatna nastavna rješenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Roko Vladušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vladušić, Roko
Metodičko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezična pitanja u Republici Hrvatskoj, 2017., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Vladušić, R. (2017) 'Metodičko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezična pitanja u Republici Hrvatskoj', doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko}, year = {2017}, pages = {300}, keywords = {Metodi\v{c}ko znanje, kovalentno vezivanje, ionsko vezivanje, jezik nastave kemije, Otvoreni intervju}, title = {Metodi\v{c}ko znanje o kemijskim vezama s naglaskom na jezi\v{c}na pitanja u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Metodi\v{c}ko znanje, kovalentno vezivanje, ionsko vezivanje, jezik nastave kemije, Otvoreni intervju}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko}, year = {2017}, pages = {300}, keywords = {Pedagogical content knowledge, covalent bonding, ionic bonding, language of Chemistry instruction, Open interview}, title = {Pedagogical content knowledge about chemical bonding with particular focus on language issues in Croatia}, keyword = {Pedagogical content knowledge, covalent bonding, ionic bonding, language of Chemistry instruction, Open interview}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font