Pregled bibliografske jedinice broj: 1106650
Podatkovna pismenost za agrikulturni sektor u Hrvatskoj: Učenje o otvorenim podacima i pomoću njih
Podatkovna pismenost za agrikulturni sektor u Hrvatskoj: Učenje o otvorenim podacima i pomoću njih // Knjiga sažetaka II. međunarodnog stručno- znanstvenog skupa - Inovacije: Jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj / Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2020. str. 33-34 doi:10.5281/zenodo.8099299 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1106650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podatkovna pismenost za agrikulturni sektor u
Hrvatskoj: Učenje o otvorenim podacima i pomoću
njih
(Data literacy in the sector of agriculture of
Croatia: Learning about and with open data)
Autori
Šalamon, Dragica ; Blašković, Lucija ; Džidić, Alen ; Varga, Filip ; Čavrak, Igor ; Bosnić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka II. međunarodnog stručno- znanstvenog skupa - Inovacije: Jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj
/ Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana - Zagreb : Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2020, 33-34
ISBN
978-953-48919-1-9
Skup
II. međunarodni znanstveno-stručni skup Inovacije: Jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 27.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalna pismenost ; analiza dokumenata ; tematska analiza ; poljoprivreda ; edukacija
(digital literacy ; document analysis ; thematic analysis ; agriculture ; education)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je dati uvid u podatkovnu pismenost agrikulturnog sektora na Sveučilištu u Zagrebu pregledom zastupljenosti edukacije o otvorenim podacima (OP), i uporabe OP za učenje u kolegijima preddiplomskih i poslijediplomskih studija. Analizom dokumenata, prvenstveno ECTS kataloga kolegija Agronomskog fakulteta, identificirani su rani usvajači koji educiraju o OP ili koriste OP kao materijal za usvajanje gradiva. Utvrđena je ograničena edukacija o OP i uporaba OP u edukaciji. Kvalitativnim opisnim dizajnom klasificirani su rezultati polustrukturiranih intervjua s odabranim ranim usvajačima i dokumentne analize materijala koje koriste za svoje kolegije. Tematska analiza s fokusom na podatkovne vještine i znanje pokazala je kako se najmanji broj intervjua i dokumenata odnosio na razvijanje digitalnih kompetencija studenata i podatkovne pismenosti predavača. Najviše se referenci u intervjuima i dokumentima odnosilo na tehničke i konceptualne vještine potrebne za razumijevanje i učinkovito korištenje podataka, te kombiniranje domenskog znanja s podatkovnom pismenošću. Primjenom postojećih konceptualnih okvira za potporu korištenju OP u učenju mogle bi se proširiti korištene aktivnosti učenja, ali i razviti javno korištenje OP u poljoprivrednom sektoru s utjecajem na naprednu i prediktivnu poljoprivredu, ublažavanje klimatskih promjena i razvoj precizne poljoprivrede.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-H2020-857592 - Twinning koordinacijska akcija u području otvorenih podataka (TODO) (Musa, Anamarija; Tutić, Dražen; Vujić, Miroslav; Čavrak, Igor; Žajdela Hrustek, Nikolina; Kuveždić Divjak, Ana; Šalamon, Dragica, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Agronomski fakultet, Zagreb
Profili:
Filip Varga
(autor)
Lucija Blašković
(autor)
Ivana Bosnić
(autor)
Alen Džidić
(autor)
Dragica Šalamon
(autor)
Igor Čavrak
(autor)