Pregled bibliografske jedinice broj: 1106507
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft // CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost, 1 (2013), 226-239 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1106507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna
analiza fenomena Lare Croft
(Representation of heroines in video games: Visual
analysis of the phenomenon of Lara Croft)
Autori
Bukač, Zlatko ; Kupsjak, Jelena
Izvornik
CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost (2334-6973) 1
(2013);
226-239
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
reprezentacija heroina, video igre, vizualna analiza, narativi, rod
(discourse analysis, visual analysis ; gender equality ; Lara Croft ; video games ;)
Sažetak
Unatoč tome što je danas svijet video igara jednako muško koliko i žensko područje obzirom na broj igrača i igračica, rodna nejednakost je i dalje evidentna u današnjim naslovima, u samom marketingu i pristupu izrade igara – i dalje su muškarci percipirani kao glavni, često i jedini potencijalni igrači, dok ženski likovi u igrama završavaju u domeni stereotipa i predrasuda. Cilj ovoga rada je temeljem vizualne analize i analize diskursa ukazati na mehanizme reprezentacije karakterizacije ženskog lika u popularnoj kulturi danas, na primjeru najpopularnijeg ženskog lika u video-igrama, Lare Croft. Prvenstveno se fokusirajući na najnoviju inačicu pustolovina Lare Croft, u igri Tomb Raider izašloj u proljeće 2013.godine, u kojem se preko procesa rebootanja konstruirala nova Lara, kao suprotnost objektiviziranoj i seksualiziranoj prošloj verziji koja joj je donijela slavu, pokušati ćemo ukazati na procese strukturalnog nasilja u dominantnom muškom diskursu unutar popularne gaming kulture. Kroz socijalno konstruktivističku analizu diskursa članak analizira rodnu nejednakost u igri koja je, po strukturi, dosta različita od većine drugih popularnih igara, no, u konačnici, jednakog rezultata nakon odigranih bitaka moći u samom diskursu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti