Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1106507

Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft


Bukač, Zlatko; Kupsjak, Jelena
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft // CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost, 1 (2013), 226-239 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1106507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft
(Representation of heroines in video games: Visual analysis of the phenomenon of Lara Croft)

Autori
Bukač, Zlatko ; Kupsjak, Jelena

Izvornik
CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost (2334-6973) 1 (2013); 226-239

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
reprezentacija heroina, video igre, vizualna analiza, narativi, rod
(discourse analysis, visual analysis ; gender equality ; Lara Croft ; video games ;)

Sažetak
Unatoč tome što je danas svijet video igara jednako muško koliko i žensko područje obzirom na broj igrača i igračica, rodna nejednakost je i dalje evidentna u današnjim naslovima, u samom marketingu i pristupu izrade igara – i dalje su muškarci percipirani kao glavni, često i jedini potencijalni igrači, dok ženski likovi u igrama završavaju u domeni stereotipa i predrasuda. Cilj ovoga rada je temeljem vizualne analize i analize diskursa ukazati na mehanizme reprezentacije karakterizacije ženskog lika u popularnoj kulturi danas, na primjeru najpopularnijeg ženskog lika u video-igrama, Lare Croft. Prvenstveno se fokusirajući na najnoviju inačicu pustolovina Lare Croft, u igri Tomb Raider izašloj u proljeće 2013.godine, u kojem se preko procesa rebootanja konstruirala nova Lara, kao suprotnost objektiviziranoj i seksualiziranoj prošloj verziji koja joj je donijela slavu, pokušati ćemo ukazati na procese strukturalnog nasilja u dominantnom muškom diskursu unutar popularne gaming kulture. Kroz socijalno konstruktivističku analizu diskursa članak analizira rodnu nejednakost u igri koja je, po strukturi, dosta različita od većine drugih popularnih igara, no, u konačnici, jednakog rezultata nakon odigranih bitaka moći u samom diskursu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jelena Kupsjak (autor)

Avatar Url Zlatko Bukač (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Bukač, Zlatko; Kupsjak, Jelena
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft // CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost, 1 (2013), 226-239 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Bukač, Z. & Kupsjak, J. (2013) Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft. CASCA, časopis za društvene nauke, kulturu i umetnost, 1, 226-239.
@article{article, author = {Buka\v{c}, Zlatko and Kupsjak, Jelena}, year = {2013}, pages = {226-239}, keywords = {reprezentacija heroina, video igre, vizualna analiza, narativi, rod}, journal = {CASCA, \v{c}asopis za dru\v{s}tvene nauke, kulturu i umetnost}, volume = {1}, issn = {2334-6973}, title = {Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft}, keyword = {reprezentacija heroina, video igre, vizualna analiza, narativi, rod} }
@article{article, author = {Buka\v{c}, Zlatko and Kupsjak, Jelena}, year = {2013}, pages = {226-239}, keywords = {discourse analysis, visual analysis, gender equality, Lara Croft, video games, }, journal = {CASCA, \v{c}asopis za dru\v{s}tvene nauke, kulturu i umetnost}, volume = {1}, issn = {2334-6973}, title = {Representation of heroines in video games: Visual analysis of the phenomenon of Lara Croft}, keyword = {discourse analysis, visual analysis, gender equality, Lara Croft, video games, } }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font