Pregled bibliografske jedinice broj: 1106498
Komparacija Kamovljeva i Krležina dramskog stvaralaštva
Komparacija Kamovljeva i Krležina dramskog stvaralaštva // Krležini dani u Osijeku 2013 / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 142-151 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1106498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparacija Kamovljeva i Krležina dramskog
stvaralaštva
(A comparison of Kamov's and Krleža playwrting)
Autori
Stupin, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2013
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 142-151
ISBN
978-953-347-012-2
Skup
Krležini dani u Osijeku 2013
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.12.2013. - 11.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
apsurd ; bizarnost ; drama ; dramski diskurs ; Gospoda Glembajevi ; hrvatski književni klasici ; Janko Polić Kamov ; književnost ; komedija ; Miroslav Krleža ; prešućivanje ; Samostanske drame
(the absurd ; the bizarre ; drama ; dramatic discourse ; Gospoda Glembajevi ; Croatian literary classics ; Janko Polić Kamov ; literature ; comedy ; Miroslav Krleža ; , the bizarre, ignoring ; Samostanske drame)
Sažetak
Književno djelo Janka Polića Kamova, hrvatskog protoavangardista, prepoznatljivo se reflektira u znatnom dijelu literarnog stvaralaštva Miroslava Krleže. Istodobno, ne umanjuju se Krležini umjetnički i kulturološki doprinosi kao estetske vertikale hrvatske i europske književnosti. Miroslav je Krleža u svom poznatom predavanju osječkim gimnazijalcima 1928. godine apsurdno prešutio da je Janko Polić Kamov prije njega u hrvatskoj književnosti pisao drame po uzoru na Ibsena i Strindberga. Krležin ciklus o Glembajevima ima prepoznatljivo, književnoumjetničko uporište u antologijskim Kamovljevim dramama: Tragedija mozgova, Samostanske drame i Mamino srce. Iznenađuje sličnost književnog diskursa, stila, dramatike, toposa, dinamike dijaloga Kamovljeve drame Orgije monaha i Krležine Gospoda Glembajevi u kojima je, među ostalim, prikazan antologijski sukob otac-sin, što indicira k svojevrsnom Krležinu epigonstvu u toj drami. Neizbježna je komparacija Kamovljeve komedije Čovječanstvo s Krležinom Ledom u kojima su također zamjetne nezanemarive podudarnosti. Prevrednovanje nekih kanonskih dramskih književnih djela Miroslava Krleže i Janka Polića Kamova nameće se kao poticajni istraživački imperativ, uz apostrofiranje istine da uspostavljeni značenjski sustav tekstova obaju hrvatskih književnih klasika rezultira neiscrpnim semantičkim potencijalom te iznenađujućim transkodiranjem kojim se potvrđuje da je književnost jedinstveni iskazni sustav, nenadoknadiv u sveukupnoj humanističkoj tvorbi svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost, Kroatologija