Pregled bibliografske jedinice broj: 1106448
Destinacijski menadžment u funkciji razvoja kulturnog turizma Kontinentalne Hrvatske - Primjer destinacije Križevci
Destinacijski menadžment u funkciji razvoja kulturnog turizma Kontinentalne Hrvatske - Primjer destinacije Križevci // Studia Polensia Revista della Facolta' di Studi Interdisciplinari, Italiani e Culturali, 9 (2020), 1; 103-142 doi:10.32728/studpol/2020.09.01.06 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1106448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Destinacijski menadžment u funkciji razvoja
kulturnog turizma Kontinentalne Hrvatske -
Primjer destinacije Križevci
(The Role of Destination Management in Cultural
Tourism Development of Continental Croatia -
The Case of Križevci)
Autori
Golja, Tea ; Lekić, Romana
Izvornik
Studia Polensia Revista della Facolta' di Studi Interdisciplinari, Italiani e Culturali (1848-4905) 9
(2020), 1;
103-142
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
destinacijski menadžment ; kulturni turizam ; književni turizam ; storytelling ; manifestacijski turizam ; Križevci
(destination management ; cultural tourism ; literary tourism ; storytelling ; festival tourism ; Križevci.)
Sažetak
Konkurentnost turističke destinacije definira se kao njezina sposobnost da kreira i sustavno integrira turističke proizvode, odnosno usluge i doživljaje više dodane vrijednosti. Razvoj destinacijskog menadžmenta i strateško pozicioniranje kroz odabrane turističke proizvode, odnosno doživljaje te upravljanje kako lancem vrijednosti s jedne strane, tako i iskustvom posjetitelja s druge, su uvjeti bez kojih se niti jedna destinacija ne može razviti. Turistički proizvod se formira prvenstveno na destinacijskoj, a dijelom i na regionalno razini, čime regije i (u novije vrijeme) destinacije postaju sredstvo razmjene, odnosno ono što se na turističkom tržištu nudi i prodaje. Stoga proces upravljanja turističkim destinacijama, iako u velikoj mjeri virtualan i nestandardiziran, danas postaje ne samo važnim nego i nužnim poslom i pretpostavkom za konkurentski i održivi rast turizma destinacije – bez obzira na njenu veličinu. Svrha ovog istraživanja je utvrditi mogućnosti i prilike za razvoj proizvoda kulturnog turizma u Križevcima. Provedena su istraživanja u Studia Polensia, 9, 2020. 104 destinaciji i to fokus grupe i anketno ispitivanje. Cilj je dvojaki. Primarno želi se potaknuti osmišljavanje inovativnih proizvoda kulturnog turizma temeljeno na resursnoj osnovi Križevaca. Sekundarno, želi se ukazati na prilike za unapređenje, posebice na važnost i ulogu destinacijskog menadžmenta u razvoju faktora atraktivnosti koji snažno utječu na destinacijsku konkurentnost. U radu se uspostavlja poveznica između teorijskog određenja koncepta kulturnog turizma i destinacijskog menadžmenta te rezultata empirijskih istraživanja. Rezultati ukazuju da lokalno stanovništvo prepoznaju resursnu osnovu Križevaca kao snažan potencijal za razvoj proizvoda kulturnog turizma. No, evidentan je jaz između sadašnje ponude doživljaja kulturnog turizma i mogućnosti koje destinacija ima s obzirom na svoju resursnu osnovu. Zbog toga autori predlažu nekoliko inovativnih proizvoda kulturnog turizma kojima se može obogatiti ponuda ove turističke destinacije. Rezultati istraživanja koristit će planerima razvoja turizma ove destinacije, te ostalim interesnim dionicima koji žele doprinijeti razvoju proizvoda književnog i manifestacijskog turizma, ali i onima koji se žele uključiti u kreativnu interpretaciju nematerijalne kulturne baštine Križevaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli,
Veleučilište Edward Bernays