Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1106348

MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid


Paić, Žarko
MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid // Ars Adriatica, 10 (2020), 1; 209-224 doi:https://.org/10.15291/ars.3192 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1106348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid
(MEAT AND SAND: De-worldization of the Image and the Affective Logic of the Body in the Painting of Francis Bacon – Deleuze’s Insight)

Autori
Paić, Žarko

Izvornik
Ars Adriatica (1848-1590) 10 (2020), 1; 209-224

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Bacon, Deleuze, tijelo, senzacija, meso, pijesak, korporalni obrat, hipnotički učinak, slika, dijagram
(Bacon, Deleuze, body, sensation, meat, sand, corporeal turn, hypnotic effect, image, diagram)

Sažetak
Autor u analizi slikarstva Francisa Bacona nastoji preispitati koliko je „kanonska” knjiga Gillesa Deleuzea još uvijek dostatna za mogućnost uvida u ono što ovo slikarstvo uistinu hoće – dospjeti do krajnjih granica rasvjetovljenja slike i afektivne logike tijela. Pritom se u suprotstavljenosti povijesno-umjetničkoga puta tumačenja i onoga filozofijskog pokazuje kako svaka isključivost ne pridonosi željenomu rezultatu. U kritičkome razmatranju ovoga prijepora, posredovanoga novijom literaturom o tome koliko je uopće održiva Deleuzeova postavka o Baconu kao o „antinarativnome” i „antireprezentacijskome” slikaru nasilja i histerije u suvremenome svijetu spektakla potrošačkoga kapitalizma, autor tvrdi da se pitanje slike u Bacona mora raščistiti na tlu razumijevanja onoga što u opreci „mesa” i „pijeska” proizlazi iz tzv. ranoga i kasnoga opusa ovoga paradigmatskog slikara korporalnoga obrata. To se ponajprije odnosi na ono kako analiza Figure i „logike senzacije” u Deleuzeovu tumačenju otvara pitanje koliko je Francis Bacon uopće slikarstvo zatvorio u vlastiti prostor „hipnotičkoga učinka” stvaranja nastojeći na zasadama Cézannea i Van Gogha obujmiti predmet slikanja vlastitim „dijagramom” koji umjesto skica preuzima funkciju intuitivnoga mišljenja u trenutku, neponovljivoga i jednokratnoga poput bljeska sunca u zrcalu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Žarko Paić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Paić, Žarko
MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid // Ars Adriatica, 10 (2020), 1; 209-224 doi:https://.org/10.15291/ars.3192 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Paić, Ž. (2020) MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid. Ars Adriatica, 10 (1), 209-224 doi:https://.org/10.15291/ars.3192.
@article{article, author = {Pai\'{c}, \v{Z}arko}, year = {2020}, pages = {209-224}, DOI = {https://doi.org/10.15291/ars.3192}, keywords = {Bacon, Deleuze, tijelo, senzacija, meso, pijesak, korporalni obrat, hipnoti\v{c}ki u\v{c}inak, slika, dijagram}, journal = {Ars Adriatica}, doi = {https://doi.org/10.15291/ars.3192}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1848-1590}, title = {MESO I PIJESAK: Rasvjetovljenje slike i afektivna logika tijela u slikarstvu Francisa Bacona – Deleuzeov uvid}, keyword = {Bacon, Deleuze, tijelo, senzacija, meso, pijesak, korporalni obrat, hipnoti\v{c}ki u\v{c}inak, slika, dijagram} }
@article{article, author = {Pai\'{c}, \v{Z}arko}, year = {2020}, pages = {209-224}, DOI = {https://doi.org/10.15291/ars.3192}, keywords = {Bacon, Deleuze, body, sensation, meat, sand, corporeal turn, hypnotic effect, image, diagram}, journal = {Ars Adriatica}, doi = {https://doi.org/10.15291/ars.3192}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1848-1590}, title = {MEAT AND SAND: De-worldization of the Image and the Affective Logic of the Body in the Painting of Francis Bacon – Deleuze’s Insight}, keyword = {Bacon, Deleuze, body, sensation, meat, sand, corporeal turn, hypnotic effect, image, diagram} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Web of Science (ESCI), Art and architecture source (EBSCO), ERIH PLUS i DOAJ.


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font