Pregled bibliografske jedinice broj: 1105841
Metodički pristup obradi intervjua u nastavi
Metodički pristup obradi intervjua u nastavi, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1105841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup obradi intervjua u nastavi
(Methodical approach in teaching interview in the
class)
Autori
Dulj, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.01
Godina
2021
Stranica
47
Mentor
Jelena Vlašić Duić
Ključne riječi
intervju, govorništvo, govorno-jezične kompetencije, kurikularna reforma
(interview, Rhetoric, speech-language competence, curricular reform)
Sažetak
Cilj ovoga rada jest metodička obrada intervjua kao retoričke vrste u okviru predmeta Hrvatski jezik te u nastavi izbornoga predmeta Govorništvo. Intervju je jedna od najkorištenijih govorničkih vrsta, a definira se (Škarić, 2000) kao vrsta razgovora između dviju osoba od kojih jedna pita (intervjuist), a druga odgovara (intervjuirani). U nastavne svrhe izabrano je razlikovanje triju vrsta intervjua: intervju za javnost, radni intervju i intervju s velikim ličnostima. S obzirom na to da se njime razvijaju govorno-jezične kompetencije, aktivno slušanje i kritičko mišljenje, intervju bi se trebao obrađivati kao nastavna jedinica u formalnom obrazovanju. Kurikularna reforma stavlja naglasak upravo na govorno umijeće te razvijanje komunikacijskih kompetencija kod učenika, a to bi se moglo postići na nastavi Govorništva kao predmeta u srednjoškolskom obrazovanju jer nastavnici hrvatskoga jezika nemaju dovoljno vremena razvijati te kompetencije i vještine kod učenika. Napravljene su dvije pripreme sata s temom intervjua namijenjene izvedbi na nastavi Govorništva u gimnaziji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija