Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1105621

Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma


Skočić Mihić, Sanja; Pejić, Ivanka
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma // Magistra Iadertina, 14 (2019), 1; 73-89 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 1105621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma
(IMPACT EVALUATION OF EXPRESSIVE- THERAPEUTICSTORYTELLING ON THE SOCIAL ATTENTION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS)

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Pejić, Ivanka

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 14 (2019), 1; 73-89

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
poremećaji iz spektra autizma, terapeutska priča, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pažnja

Sažetak
Rad se bavi evaluacijom primjene metode biblioterapije, inovativne literarne forme terapeutske pjesmo-priče, u poticanju socijalne pažnje učenika s poremećajima iz spektra autizma (PSA). Ciljevi su ovoga rada bili: (1) prilagoditi terapeutsku priču individualnim potrebama i mogućnostima dva učenika sa PSA ; (2) utvrditi razlike u razini socijalne pažnje u dimenziji socijalne orijentacije i združene pažnje učenika s PSA tijekom pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče u dvije vremenske točke. U istraživanju su sudjelovala dva učenika s PSA (9 i 10 godina) koja pohađaju posebnu ustanovu za odgoj i obrazovanje. Aktivnost pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče izvodila se višekratno tijekom pet dana u tjednu. U ovoj kvalitativnoj studiji korištena je metoda opservacije pojavnosti ponašanja temeljem video i foto dokumentiranja aktivnosti. Rezultati ukazuju da višekratno pripovijedanje terapeutske pjesmo-priče, uz prilagodbu prostornih uvjeta i direktno korištenje konkreta koji reprezentiraju vizualne slike sadržane u tekstu, potiče usmjeravanje i održavanje pažnje sukladno individualnim sposobnostima učenika. Usporedbom opserviranih ponašanja učenika u prvoj i finalnoj vremenskoj točki, utvrđen je pozitivan utjecaj primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče na razinu socijalne pažnje oba učenika, u dimenziji socijalne orijentacije te u sposobnosti združene pažnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skočić Mihić, Sanja; Pejić, Ivanka
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma // Magistra Iadertina, 14 (2019), 1; 73-89 (recenziran, članak, stručni)
Skočić Mihić, S. & Pejić, I. (2019) Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma. Magistra Iadertina, 14 (1), 73-89.
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Peji\'{c}, Ivanka}, year = {2019}, pages = {73-89}, keywords = {poreme\'{c}aji iz spektra autizma, terapeutska pri\v{c}a, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pa\v{z}nja}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1846-3606}, title = {Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske pri\v{c}e na socijalnu pa\v{z}nju u\v{c}enika s poreme\'{c}ajima iz spektra autizma}, keyword = {poreme\'{c}aji iz spektra autizma, terapeutska pri\v{c}a, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pa\v{z}nja} }
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Peji\'{c}, Ivanka}, year = {2019}, pages = {73-89}, keywords = {poreme\'{c}aji iz spektra autizma, terapeutska pri\v{c}a, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pa\v{z}nja}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1846-3606}, title = {IMPACT EVALUATION OF EXPRESSIVE- THERAPEUTICSTORYTELLING ON THE SOCIAL ATTENTION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS}, keyword = {poreme\'{c}aji iz spektra autizma, terapeutska pri\v{c}a, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pa\v{z}nja} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font