Pregled bibliografske jedinice broj: 1105621
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma // Magistra Iadertina, 14 (2019), 1; 73-89 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1105621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija utjecaja primjene ekspresivnog
pripovijedanja terapeutske priče na socijalnu
pažnju učenika s poremećajima iz spektra autizma
(IMPACT EVALUATION OF EXPRESSIVE-
THERAPEUTICSTORYTELLING
ON THE SOCIAL ATTENTION OF STUDENTS WITH AUTISM
SPECTRUM
DISORDERS)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Pejić, Ivanka
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 14
(2019), 1;
73-89
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
poremećaji iz spektra autizma, terapeutska priča, biblioterapija, kreativno-ekspresivna tehnika, evaluacija, socijalna pažnja
Sažetak
Rad se bavi evaluacijom primjene metode biblioterapije, inovativne literarne forme terapeutske pjesmo-priče, u poticanju socijalne pažnje učenika s poremećajima iz spektra autizma (PSA). Ciljevi su ovoga rada bili: (1) prilagoditi terapeutsku priču individualnim potrebama i mogućnostima dva učenika sa PSA ; (2) utvrditi razlike u razini socijalne pažnje u dimenziji socijalne orijentacije i združene pažnje učenika s PSA tijekom pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče u dvije vremenske točke. U istraživanju su sudjelovala dva učenika s PSA (9 i 10 godina) koja pohađaju posebnu ustanovu za odgoj i obrazovanje. Aktivnost pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče izvodila se višekratno tijekom pet dana u tjednu. U ovoj kvalitativnoj studiji korištena je metoda opservacije pojavnosti ponašanja temeljem video i foto dokumentiranja aktivnosti. Rezultati ukazuju da višekratno pripovijedanje terapeutske pjesmo-priče, uz prilagodbu prostornih uvjeta i direktno korištenje konkreta koji reprezentiraju vizualne slike sadržane u tekstu, potiče usmjeravanje i održavanje pažnje sukladno individualnim sposobnostima učenika. Usporedbom opserviranih ponašanja učenika u prvoj i finalnoj vremenskoj točki, utvrđen je pozitivan utjecaj primjene ekspresivnog pripovijedanja terapeutske pjesmo-priče na razinu socijalne pažnje oba učenika, u dimenziji socijalne orijentacije te u sposobnosti združene pažnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje