Pregled bibliografske jedinice broj: 1105544
Izazov solidarnosti i mogućnosti vjerskog odgoja srednjoškolaca u Republici Hrvatskoj pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji
Izazov solidarnosti i mogućnosti vjerskog odgoja srednjoškolaca u Republici Hrvatskoj pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji // Crkva u svijetu : Crkva u svijetu, 55 (2020), 3; 621-652 doi:10.34075/cs.55.3.10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1105544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazov solidarnosti i mogućnosti vjerskog odgoja
srednjoškolaca u Republici Hrvatskoj pred
fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji
(Challenge of Solidarity and Opportunities of Religious Education for
Secondary School in Front Of The Phenomenon of Migration Crisis in
the European Union)
Autori
Prović, Mihael
Izvornik
Crkva u svijetu : Crkva u svijetu (0352-4000) 55
(2020), 3;
621-652
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Migranti ; Migracijska kriza ; Vjerski odgoj ; Solidarnost ; Suživot u različitosti toleranciji i miru
(migrants ; migration crisis ; religious education ; solidarity ; coexistence in diversity, tolerance and peace)
Sažetak
Autor u radu istražuje utjecaj katoličkog odgoja prema Kurikulumu nastavnog predmeta katolički vjeronauk za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj na promicanje solidarnosti pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji. Vrijednosti katoličkog odgoja, prema Kurikulumu, uspoređuju se s vrijednostima Europske unije i njezinih temeljnih dokumenata, poput Ugovora o Europskoj uniji, kako bi se došlo do sagledavanja i racionalizacije izazova suživota domaćeg stanovništva i migranata. Metodom komparacije proučavat će se vrijednosti Katoličke Crkve koje se pronalaze u predmetu katolički vjeronauk za srednje škole, a proizlaze iz Svetog pisma i tradicije Crkve, tj. katoličkoga vjerskog odgoja, te vrijednosti Europske unije, koje proizlaze iz njezinih temeljnih dokumenata. Proučavajući problematiku i izazove multinacionalnoga i plurikulturalnoga društva, u kojem se još uvijek traže rješenja i mogućnosti međuljudskih odnosa, autor želi ponuditi neke ideje, kao moguća rješenja migracijske krize unutar Europske unije, kako bi se preko katoličkog odgoja i obrazovanja, tj. preko „načela solidarnosti” prihvatio i ostvario suživot u različitosti, toleranciji i miru, gdje bi svatko imao pravo slobodno živjeti svoj svjetonazor te nacionalni i vjerski identitet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus