Pregled bibliografske jedinice broj: 1105282
Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti
Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 149-149 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1105282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike između učenika različitih profila ciljnih
orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i
dobrobiti
(Differences between students with different goal
orientation profiles in their beliefs about the
causes of sucess and well-being)
Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina - Reinić, Rosanda ; Kolić - Vehovec Svjetlana ; Bažon Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 149-149
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
ciljne orijentacije ; dobrobit ; uvjerenja o djelovanju ; školski uspjeh
(goal orientation ; well-being ; causes of school success ; school achievement)
Sažetak
Cilj je ovog rada bio utvrditi razlikuju li se skupine učenika gimnazija s različitim profilima ciljnih orijentacija s obzirom na uvjerenja o djelovanju/akteru, odnosno s obzirom na to smatraju li da imaju dovoljno sposobnosti te smatraju li da se dovoljno trude za uspjeh u školi. Također se željelo ispitati razlikuju li se navedene skupine s obzirom na školski uspjeh i dobrobit, odnosno zadovoljstvo različitim aspektima života (sobom kao učenikom, odnosima s drugim učenicima, školom te životom općenito). Istraživanje je provedeno na reprezentativnim uzorcima učenika prvih i drugih razreda iz 21 gimnazije (N = 794) koje su sudjelovale u projektu "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" (CARNET), primjenom online upitnika. Ranijom analizom latentnih profila identificirano je pet grupa učenika različitih motivacijskih profila: nisko orijentirani na uspjeh (23, 4%), orijentirani na izbjegavanje rada (7, 2%), orijentirani na učenje (34, 6%), orijentirani na učenje i izvedbu (5, 5%) i orijentirani na uspjeh i izbjegavanje rada (29, 2%) (Pahljina-Reinić, Rončević Zubković i Kolić- Vehovec, 2018). Provedene su MANOVA-e za zavisne varijable uvjerenja o akteru i dobrobiti te ANOVA za školski uspjeh. Utvrđeno je da se profili učenika razlikuju u svim ispitanim varijablama osim u zadovoljstvu sobom kao učenikom, gdje sve skupine navode umjereno zadovoljstvo sobom kao učenikom. Općenito, najnepovoljnije rezultate pokazuju učenici primarno orijentirani na izbjegavanje rada, koji smatraju da imaju najmanje sposobnosti i najmanje se trude, imaju najlošiji uspjeh te su najmanje zadovoljni različitim aspektima dobrobiti. Najpovoljniji obrazac pokazuju učenici orijentirani na učenje i oni orijentirani na učenje i izvedbu, koji se ne razlikuju u ispitivanim varijablama. Ovi rezultati pokazuju očekivan obrazac razlika među profilima i ukazuju na posebno nepovoljne rezultate učenika orijentiranih na izbjegavanje rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Martina Bažon
(autor)