Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1105282

Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti


Rončević Zubković, Barbara; Pahljina - Reinić, Rosanda; Kolić - Vehovec Svjetlana; Bažon Martina
Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 149-149 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1105282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti
(Differences between students with different goal orientation profiles in their beliefs about the causes of sucess and well-being)

Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina - Reinić, Rosanda ; Kolić - Vehovec Svjetlana ; Bažon Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 149-149

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
ciljne orijentacije ; dobrobit ; uvjerenja o djelovanju ; školski uspjeh
(goal orientation ; well-being ; causes of school success ; school achievement)

Sažetak
Cilj je ovog rada bio utvrditi razlikuju li se skupine učenika gimnazija s različitim profilima ciljnih orijentacija s obzirom na uvjerenja o djelovanju/akteru, odnosno s obzirom na to smatraju li da imaju dovoljno sposobnosti te smatraju li da se dovoljno trude za uspjeh u školi. Također se željelo ispitati razlikuju li se navedene skupine s obzirom na školski uspjeh i dobrobit, odnosno zadovoljstvo različitim aspektima života (sobom kao učenikom, odnosima s drugim učenicima, školom te životom općenito). Istraživanje je provedeno na reprezentativnim uzorcima učenika prvih i drugih razreda iz 21 gimnazije (N = 794) koje su sudjelovale u projektu "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" (CARNET), primjenom online upitnika. Ranijom analizom latentnih profila identificirano je pet grupa učenika različitih motivacijskih profila: nisko orijentirani na uspjeh (23, 4%), orijentirani na izbjegavanje rada (7, 2%), orijentirani na učenje (34, 6%), orijentirani na učenje i izvedbu (5, 5%) i orijentirani na uspjeh i izbjegavanje rada (29, 2%) (Pahljina-Reinić, Rončević Zubković i Kolić- Vehovec, 2018). Provedene su MANOVA-e za zavisne varijable uvjerenja o akteru i dobrobiti te ANOVA za školski uspjeh. Utvrđeno je da se profili učenika razlikuju u svim ispitanim varijablama osim u zadovoljstvu sobom kao učenikom, gdje sve skupine navode umjereno zadovoljstvo sobom kao učenikom. Općenito, najnepovoljnije rezultate pokazuju učenici primarno orijentirani na izbjegavanje rada, koji smatraju da imaju najmanje sposobnosti i najmanje se trude, imaju najlošiji uspjeh te su najmanje zadovoljni različitim aspektima dobrobiti. Najpovoljniji obrazac pokazuju učenici orijentirani na učenje i oni orijentirani na učenje i izvedbu, koji se ne razlikuju u ispitivanim varijablama. Ovi rezultati pokazuju očekivan obrazac razlika među profilima i ukazuju na posebno nepovoljne rezultate učenika orijentiranih na izbjegavanje rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara; Pahljina - Reinić, Rosanda; Kolić - Vehovec Svjetlana; Bažon Martina
Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti // 22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 149-149 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Rončević Zubković, B., Pahljina - Reinić, R., Kolić - Vehovec Svjetlana & Bažon Martina (2020) Razlike između učenika različitih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina - Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2020}, pages = {149-149}, keywords = {ciljne orijentacije, dobrobit, uvjerenja o djelovanju, \v{s}kolski uspjeh}, title = {Razlike izme\dju u\v{c}enika razli\v{c}itih profila ciljnih orijentacija u uvjerenjima o djelovanju i dobrobiti}, keyword = {ciljne orijentacije, dobrobit, uvjerenja o djelovanju, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Pahljina - Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2020}, pages = {149-149}, keywords = {goal orientation, well-being, causes of school success, school achievement}, title = {Differences between students with different goal orientation profiles in their beliefs about the causes of sucess and well-being}, keyword = {goal orientation, well-being, causes of school success, school achievement}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font