Pregled bibliografske jedinice broj: 1104993
Psihološki kapital kao čimbenik konkurentnosti, rasta i zaposlenosti u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji
Psihološki kapital kao čimbenik konkurentnosti, rasta i zaposlenosti u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 23 (2014), 1; 277-290 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1104993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki kapital kao čimbenik konkurentnosti,
rasta i zaposlenosti u malom gospodarstvu u
Hrvatskoj i Europskoj uniji
(Psychological capital as a factor of
competitiveness, growth, and employment in
small business in Croatia and in the European
union)
Autori
Murgić, Dubravko
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 23
(2014), 1;
277-290
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
psihološki kapital ; drugi oblici kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital) ; konkurentnost ; gospodarski rast ; zaposlenost ; malo gospodarstvo ; Europska unija ; Hrvatska
(psychological capital, other forms of capital (economic, human, and social), competitiveness, economic growth, employment, small business, European Union, Croatia.)
Sažetak
Postojeće strategije, ciljevi i mjere za povećanje konkurentnosti, rasta i zaposlenosti u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji dijelom se temelje na makroekonomskoj paradigmi da je nematerijalni ljudski kapital (znanje, vještine i iskustvo) najznačajniji čimbenik konkurentnosti poslovnih organizacija. Industrija i gospodarstava koji u međudjelovanju s drugim unutarnjim čimbenicima konkurentnosti (drugim oblicima kapitala i organizacijskim sposobnostima) i vanjskim čimbenicima konkurentnosti (npr. zakonodavni i institucionalni okvir, pristup financiranju i sl.) dovode do gospodarskog rasta, zaposlenosti i kakvoće života građana kao krajnjih ishoda konkurentnosti. Međutim, novija istraživanja i spoznaje pokazuju da je nematerijalni psihološki kapital (samoučinkovitost, nada, optimizam i psihološka otpornost), kao najnoviji oblik kapitala ili resursa, značajniji unutarnji resursni čimbenik konkurentnosti poslovnih organizacija u odnosu prema tradicionalnim oblicima kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital). Kako bi se pridonijelo razumijevanju značaja i uloge psihološkog kapitala kao nove paradigme za povećanje konkurentnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava, time i za povećanje njezinih krajnjih ishoda, posebice u malom gospodarstvu u Hrvatskoj i Europskoj uniji, u radu se prikazuje koncept i dosadašnji ishodi istraživanja psihološkog kapitala, njegov odnos prema poznatijim oblicima kapitala (ekonomskom, ljudskom i socijalnom kapitalu), konkurentnosti, konkurentskoj prednosti i ishodima konkurentnosti. Prijedlozi mjera za europske i hrvatske tvorce ekonomskih politika za malo gospodarstvo zaključuju ovaj rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit