Pregled bibliografske jedinice broj: 1104980
Psihološki kapital kao čimbenik inovativnosti gospodarstva
Psihološki kapital kao čimbenik inovativnosti gospodarstva // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 25 (2016), 1; 177-196 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1104980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki kapital kao čimbenik inovativnosti
gospodarstva
(The impact of psychological capital onto
innovativeness in economy)
Autori
Murgić, Dubravko
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 25
(2016), 1;
177-196
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
psihološki kapital ; kreativnost, inovativnost ; konkurentnost ; organizacija ; industrija ; gospodarstvo ; gospodarski rast ; zaposlenost
(psychological capital, creativity, innovativeness, competitiveness, organization, industry, economy, economic growth, employment)
Sažetak
Istraživanje odnosa psihološkog kapitala i inovativnosti nije uopće ili je nedostatno zastupljena tema među hrvatskim i drugim europskim stručnjacima za inovativnost i konkurentnost, jer je opći fokus na istraživanjima, razvoju i primjenu u praksi drugih oblika kapitala ili resursa (ekonomskom, socijalnom i ljudskom kapitalu). Dosadašnja konceptualna i empirijska istraživanja, pretežno američka i azijska, pokazuju da je nematerijalni psihološki kapital (samoučinkovitost, nada, optimizam i psihološka otpornost), kao suptilniji i relativno novi oblik kapitala (resursa) u odnosu prema tradicionalnijim oblicima kapitala (ekonomski, ljudski i socijalni kapital), jedan od značajnih unutarnjih resursnih čimbenika inovativnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava. Kako bi se popunila ta praznina i pridonijelo razumijevanju uloge i značaja psihološkog kapitala kao nove paradigme za povećanje inovativnosti poslovnih organizacija, industrija i gospodarstava, u radu se prikazuje koncept i dosadašnji ishodi istraživanja psihološkog kapitala, kreativnosti i inovativnosti, njihov međuodnos i odnos prema konkurentnosti i krajnjim ishodima konkurentnosti. Prijedlozi mjera za vlasnike, lidere, menadžere i tvorce ekonomskih politika dani su u zaključcima ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit