Pregled bibliografske jedinice broj: 1104848
Cjelovit pristup poučavanju učenika s višestrukim teškoćama
Cjelovit pristup poučavanju učenika s višestrukim teškoćama // Suvremene teme u edukaciji i rehablitaciji, 2 (2020), 1; 9-24 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1104848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjelovit pristup poučavanju učenika s višestrukim
teškoćama
(A holistic approach to teaching students with
multiple disabilities)
Autori
Banek Ljiljana ; Torjanac Matas Ivana ; Milić Ivana
Izvornik
Suvremene teme u edukaciji i rehablitaciji (2718-403X) 2
(2020), 1;
9-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
učenici s višestrukim teškoćama, nastavni predmet Komunikacija, procjena, učenje i poučavanje, odgojno-obrazovni ishodi, individualizirani kurikulumi
(students with multiple disabilities, teaching subject Communication, assessment, learning and teaching, educational outcomes, individualized curricula)
Sažetak
Cilj ovog rada cjeloviti je prikaz individualiziranih kurikuluma u svrhu najoptimalnijeg razvoja potencijala dvoje učenika s višestrukim teškoćama iz nastavnog predmeta Komunikacije. U Osnovnoj školi Nad lipom u Zagrebu školuju se učenici po Posebnom programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke (Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, 2015, čl. 9.). Početkom nastavne godine, u svrhu unapređivanja i planiranja budućeg učenja i poučavanja, korištena je Lista procjene iz nastavnog predmeta Komunikacije koja je za internu uporabu izrađena u Osnovnoj školi Nad lipom u Zagrebu. Na temelju inicijalne procjene, prikupljeni su podaci o razinama postignuća iz nastavnog predmeta Komunikacije. Temeljem inicijalne procjene, a u svrhu izrade individualiziranog kurikuluma, otkriveni su interesi, jake strane i potrebe učenika te su na temelju toga definirani ishodi učenja i poučavanja, sadržaji i aktivnosti, prilagodbe, strategije i podrške. Tijekom učenja i poučavanja kontinuirano se provodilo vrednovanje različitim metodama u svrhu dobivanja informacija o učenikovom napretku i unapređivanju budućeg učenja i poučavanja što je sažeto u obliku individualnog izvješća. Temeljem navedenog možemo zaključiti da napredovanje učenika s višestrukim teškoćama u razvoju uveliko ovisi o planiranju primjerenog individualiziranog kurikuluma poštujući specifičnosti učenika, njegovo funkcioniranja i odgojno-obrazovne potrebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)