Pregled bibliografske jedinice broj: 1104755
Life Extension projekt u kontekstu Luhmannove sistemske sociokibernetike
Life Extension projekt u kontekstu Luhmannove sistemske sociokibernetike // Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 22 (2013), 1; 5-22 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1104755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Life Extension projekt u kontekstu Luhmannove
sistemske sociokibernetike
(THE LIFE EXTENSION PROJECT IN THE CONTEXT OF
LUHMANN’S SOCIOCYBERNETICS)
Autori
Dević, Mislav
Izvornik
Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline (1330-0113) 22
(2013), 1;
5-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
anti-aging ; life extension ; Luhmann ; starenje ; znanje
(anti-aging, life extension, Luhmann, growing old, knowledge)
Sažetak
Rad tematizira life extension projekt sa stajališta Luhmannove sistemske sociokibernetike. Problematika produljenja ljudskog života u opsežnom Luhmannovu opusu ostala je gotovo nedotaknuta. Stoga se u prvoj tematskoj cjelini rada sistematiziraju relevantne teorijske postavke za razradu ove u biološkoj, medicinskoj a u novije vrijeme i sociološkoj literaturi sve prisutnije tematike. Ukazuje se na značajne posebnosti koje sistemskoteorijski pristup life extension projektu donosi u odnosu na pristup istoj problematici sa stajališta drugih teorijskih perspektiva. U elaboraciji odnosa između društva i bioloških sustava u nekomunikabilnom društvenom okolišu težište je stavljeno na Luhmannovu koncepciju tehnologije, koja je ključna za razumijevanje načina na koji se sam biotehnološki zahvat produženja životnog vijeka pokušava ostvariti. Druga tematska cjelina problematizira rastuću i unosnu antiaging industriju, prije svega njen segment koji u promidžbene svrhe koristi znanstveno pojmovlje te rezultate znanstvenih spoznaja. Također, sa stajališta Luhmannove sociokibernetike, utvrđuju se neki od mehanizama koji zahvaljujući aktualnom društvenom kontekstu omogućuju i pospješuju prodaju anti-aging proizvoda usprkos njihovoj neefi kasnosti u pomlađivanju i usporavanju procesa starenja. Uzrok rapidnoga rasta anti-aging industrije posljednjih desetljeća ponajprije se pronalazi u činjenici da društvenokomunikacijskim konstruiranjem starenja kao patološkog stanja (bolesti) ili procesa kojim je moguće upravljati anti-aging industrija na specifi čan način dobiva univerzalnog konzumenta s obzirom da svako ljudsko biće u svakom trenutku stari.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus