Pregled bibliografske jedinice broj: 1104721
Kurikulum nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije
Kurikulum nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije, 2019. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 1104721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije
(Subject curriculum of Music Culture in elementary schools and Musical Arts in gymnasiums)
Autori
Brđanović, Davor ; Conjar, Bogdanka ; Dukarić Dangubić, Helga ; Đonlić, Nera ; Gergorić, Anita ; Ivančić, Sandra ; Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2019
Ključne riječi
glazba ; Hrvatska ; kurikulum ; radna skupina
(Croatia ; curriculum ; music ; working group)
Sažetak
Glazba je, uz ostale umjetnosti, ključna za kvalitetan, skladan i cjeloviti razvoj svakog pojedinca. U obrazovnom je sustavu Republike Hrvatske učenje glazbe prepoznato i priznato kao neizostavan čimbenik u oblikovanju specifično-glazbenih, ali i općih kompetencija učenika. Predmetima Glazbena kultura/Glazbena umjetnost ostvaruju se temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i opći ciljevi odgoja i obrazovanja. Nastava glazbe potiče i unaprjeđuje učenikov estetski razvoj i kreativnost, razvija glazbene sposobnosti i interese, razvija svijest o očuvanju povijesno-kulturne baštine i osposobljava za život u multikulturnom svijetu. Na nastavi glazbe učenici upoznaju i doživljavaju glazbu različitog porijekla te različitih stilova i vrsta te usvajaju osnovne elemente glazbenog jezika. Učenje i poučavanje predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost u skladu je sa suvremenim znanstvenim spoznajama i kretanjima koji upućuju na otvorenost i prilagodljivost procesa učenja i poučavanja, didaktički i metodički pluralizam, istraživačko, projektno i individualizirano učenje. Naglasak se stavlja na susret učenika s glazbom, dok verbalne informacije proizlaze iz glazbe. Suvremeno poučavanje i učenje glazbe uključuje i elemente građanskog te interkulturalnog odgoja. Važan dio procesa učenja i poučavanja glazbe odnosi se na izbornu i fakultativnu nastavu te izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u okviru kojih učenici proširuju stečena znanja, vještine i stavove te istodobno sustavno razvijaju svoje interese i ostvaruju kvalitetan umjetnički rast i razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA