Pregled bibliografske jedinice broj: 1104658
Prepreke u suradničkim odnosima između odgojitelja i roditelja
Prepreke u suradničkim odnosima između odgojitelja i roditelja // EDUvision 2020 Challenges and New Opportunities of Distance Learning / Orel, Mojca ; Brala-Mudrovčić, Jasminaka ; Miletić, Josip (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2021. str. 551-563 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1104658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepreke u suradničkim odnosima između odgojitelja
i roditelja
(Obstacles in collaborative relationship between
educators and parents)
Autori
Alviž Rengel, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EDUvision 2020 Challenges and New Opportunities of Distance Learning
/ Orel, Mojca ; Brala-Mudrovčić, Jasminaka ; Miletić, Josip - Ljubljana : EDUvision, 2021, 551-563
ISBN
978-961-94950-7-0
Skup
International Conference EDUvision 2020 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2020)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2020. - 05.12.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji vrtić, odgojitelj, prepreke, roditelji, suradnički odnosi
(cooperation, kindergarten, obstacles, parents, preschool teacher)
Sažetak
Dolaskom u vrtić dijete, ali i roditelji, se susreću s nepoznatom okolinom. Od trenutka kada dijete dođe u vrtić odgojitelj i roditelji započinju izgrađivati suradnički odnos. Oba dionika odnosa imaju isti cilj (dobrobit djeteta) i zajedničkim djelovanjem poboljšavaju kvalitetu odnosa. Prepreke u odgojno - obrazovnom radu predstavljaju poteškoće za uspostavljanje suradničkih odnosa između roditelja i odgojitelja, a njih uzrokuju razni strahovi, stereotipi, nedostatak vremena, ranija loša iskustva, jezične poteškoće itd. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove odgojitelja u predškolskim ustanovama na području grada Pule o glavnim preprekama za uspostavljanje suradničkih odnosa između roditelja i odgojitelja. U istraživanju su sudjelovala 64 odgojitelja, a prema dobivenim rezultatima oni smatraju da roditelji ne surađuju dovoljno s njima i da bi bili mnogo zadovoljniji kada bi roditelji više sudjelovali u životu vrtića. Ovo istraživanje potvrdilo je jedan novi trend a to je da oba roditelja podjednako sudjeluju u životu vrtića i surađuju sa odgojiteljima, te je time poništen raniji stereotip da se majke u mnogo većoj mjeri nego očevi uključuju u suradnju s odgojiteljima. Skoro svi odgojitelji se slažu da im je suradnički odnos u odgoju djeteta iznimno važan, ali nisu svi zadovoljni odnosima između njih i roditelja trenutno, te su mišljenja da bi trebali biti bolji. Istraživanje je potvrdilo i pretpostavku da zadovoljstvo poslom utječe na otvorenost za suradnju i smanjuje prepreke u suradničkim odnosima između odgojitelja i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija