Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1104644

Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju


Lazzarich, Marinko
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju // Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo / Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2020. str. 518-530


CROSBI ID: 1104644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju
(The socializing role of teachers in working with students with behavioral problems)

Autori
Lazzarich, Marinko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo

Urednik/ci
Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip

Izdavač
EDUvision

Grad
Ljubljana

Godina
2020

Raspon stranica
518-530

ISBN
978-961-94950-6-3

Ključne riječi
učenici s problemima u ponašanju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, učitelj refleksivni praktičar
(students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner)

Sažetak
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova ima važnu socijalizacijsku ulogu. Budući da je usmjerenost na učenika temeljna odrednica poučavanja, odgojna je uloga učitelja veoma bitna. Interaktivni karakter nastave očituje se u međuzavisnosti poučavatelja, učenika i obrazovnoga sadržaja, pri čemu je svaka sastavnica određena karakteristikama i zahtjevima ostalih dviju. Suodnos učitelja i učenika bitno se odražava na intelektualni i duhovni razvoj djeteta. Socijalizacijska uloga škole ponajviše dolazi do izražaja kada je riječ o učenicima s problemima u ponašanju. Oni predstavljaju velik izazov učiteljima koji moraju pronaći pravi pristup svakom učeniku kako bi ga potaknuli na rad i izvršavanje zadanih obveza. Problemi u ponašanju negativno se odražavaju na školski uspjeh učenika. Pravovremeno otkrivanje pridonosi prevenciji eskalacije socijalizacijskih i odgojnih problema učenika, ali i izgradnji kvalitetnih međusobnih odnosa. U radu se navode vrste neprimjerenih i nepoželjnih ophođenja. Autor promišlja o učinkovitim postupcima potpore u nastavi. Promišlja se o interakciji između učitelja i učenika, učiteljevu stavu prema učenicima, autoritetu u uspostavljanju discipline te metodama rada tijekom poučavanja. Učitelji snažno utječu na svoje učenike i imaju mogućnost pravovremenoga djelovanja u vidu pružanja stručne podrške kako nepoželjna ponašanja ne bi postala ustaljeni obrazac ophođenja u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Marinko Lazzarich (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lazzarich, Marinko
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju // Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo / Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2020. str. 518-530
Lazzarich, M. (2020) Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju. U: Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip (ur.) Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo. Ljubljana, EDUvision, str. 518-530.
@inbook{inbook, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2020}, pages = {518-530}, keywords = {u\v{c}enici s problemima u pona\v{s}anju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, u\v{c}itelj refleksivni prakti\v{c}ar}, isbn = {978-961-94950-6-3}, title = {Socijalizacijska uloga u\v{c}itelja u radu s u\v{c}enicima s problemima u pona\v{s}anju}, keyword = {u\v{c}enici s problemima u pona\v{s}anju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, u\v{c}itelj refleksivni prakti\v{c}ar}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana} }
@inbook{inbook, author = {Lazzarich, Marinko}, year = {2020}, pages = {518-530}, keywords = {students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner}, isbn = {978-961-94950-6-3}, title = {The socializing role of teachers in working with students with behavioral problems}, keyword = {students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font