Pregled bibliografske jedinice broj: 1104644
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju // Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo / Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2020. str. 518-530
CROSBI ID: 1104644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s
učenicima s problemima u ponašanju
(The socializing role of teachers in working with
students with behavioral problems)
Autori
Lazzarich, Marinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo
Urednik/ci
Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip
Izdavač
EDUvision
Grad
Ljubljana
Godina
2020
Raspon stranica
518-530
ISBN
978-961-94950-6-3
Ključne riječi
učenici s problemima u ponašanju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, učitelj refleksivni praktičar
(students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner)
Sažetak
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova ima važnu socijalizacijsku ulogu. Budući da je usmjerenost na učenika temeljna odrednica poučavanja, odgojna je uloga učitelja veoma bitna. Interaktivni karakter nastave očituje se u međuzavisnosti poučavatelja, učenika i obrazovnoga sadržaja, pri čemu je svaka sastavnica određena karakteristikama i zahtjevima ostalih dviju. Suodnos učitelja i učenika bitno se odražava na intelektualni i duhovni razvoj djeteta. Socijalizacijska uloga škole ponajviše dolazi do izražaja kada je riječ o učenicima s problemima u ponašanju. Oni predstavljaju velik izazov učiteljima koji moraju pronaći pravi pristup svakom učeniku kako bi ga potaknuli na rad i izvršavanje zadanih obveza. Problemi u ponašanju negativno se odražavaju na školski uspjeh učenika. Pravovremeno otkrivanje pridonosi prevenciji eskalacije socijalizacijskih i odgojnih problema učenika, ali i izgradnji kvalitetnih međusobnih odnosa. U radu se navode vrste neprimjerenih i nepoželjnih ophođenja. Autor promišlja o učinkovitim postupcima potpore u nastavi. Promišlja se o interakciji između učitelja i učenika, učiteljevu stavu prema učenicima, autoritetu u uspostavljanju discipline te metodama rada tijekom poučavanja. Učitelji snažno utječu na svoje učenike i imaju mogućnost pravovremenoga djelovanja u vidu pružanja stručne podrške kako nepoželjna ponašanja ne bi postala ustaljeni obrazac ophođenja u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti