Pregled bibliografske jedinice broj: 1104641
Pedagoška dokumentacija u funkciji cjeloživotnog učenja odgojitelja
Pedagoška dokumentacija u funkciji cjeloživotnog učenja odgojitelja, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Split
CROSBI ID: 1104641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška dokumentacija u funkciji cjeloživotnog
učenja odgojitelja
(Pedagogical Documentation in the Function of
Lifelong Learning of Kindergarten Teachers)
Autori
Jakus, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Mjesto
Split
Datum
15.12
Godina
2020
Stranica
60
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
odgojitelj, pedagoška dokumentacija, kontinuirano usavršavanje, djeca, cjeloživotno obrazovanje
(educator, pedagogical documentation, continuous professional development, children, lifelong learning)
Sažetak
Odgojitelji su prošli dug put da bi njihova profesija bila ovo što je danas. Kako bi se to održalo i nastavilo biti kvalitetno, od svakog odgojitelja očekuje se da se nakon završetka formalnog obrazovanja stalno dalje usavršava. Stalnim stručnim usavršavanjem odgojitelji proširuju prethodna znanja i stječu nove, te u timskom radu sa kolegama u ustanovi konstantno poboljšavaju svoju praksu. Pedagoška dokumentacija značajna je kako za odgojitelja, tako i za dijete. Dokumentacijom se nastoji na najbolje moguće načine potaknuti cjelokupan razvoj djeteta u smjeru koji će za dijete biti najbolji. Dobri prostorno – materijalni uvjeti rada, kao i uključivanje roditelja u rad ustanove i partnerski odnos s njima dodatno doprinose kvalitetnom dokumentiranju. U studenom 2020. godine provedeno je istraživanje koje je u ovom diplomskom radu imalo za cilj utvrditi koliko pedagoška dokumentacija pomaže odgojiteljima u njihovom radu. Za potrebe istraživanja korišten je anketni upitnik koji se sastoji od dva dijela. Prvi dio čini dvanaest varijabli koji ispituju opće podatke o ispitanicima, broj stručnih usavršavanja na kojima su odgojitelji bili, vrste dokumentacije koju koriste i vrste dodatnih osposobljavanja koje pohađaju. Drugi dio upitnik sačinjavaju dvadeset četiri varijable kojima se utvrđuje koliko pedagoška dokumentacija pomaže odgojiteljima. Iz rezultata koji su dobiveni testiranjem hipoteza utvrđuje se da nema statistički značajne razlike između vođenja pedagoške dokumentacije i duljine radnog staža odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)