Pregled bibliografske jedinice broj: 1104637
Refleksivna praksa odgojitelja
Refleksivna praksa odgojitelja, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Split
CROSBI ID: 1104637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Refleksivna praksa odgojitelja
(Reflective practice of kindergarten teacher)
Autori
Jurun, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Mjesto
Split
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
65
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
refleksivna praksa, implicitna pedagogija teorija o akciji i u akciji, profesionalni razvoj, razvoj kompetencija, akcijsko istraživanje
Sažetak
Odgojiteljevu praksu čine njegove osobne teorije o djeci, vrtiću i kvalitetnom pedagoškom djelovanju, te njegove akcije, tj. primjena vlastitih pedagoških teorija u praksi. Na odgojiteljeve akcije utječu mnogi čimbenici njegove implicitne pedagogije: stav o vrtiću i njegovoj primarnoj funkciji, stav o grupi djece i svakom pojedinom djetetu, karakterne osobine odgojitelja i općenito funkcioniranje u zajednici. Kako bi odgojitelji osvijestili vlastite implicitne teorije i unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, važno je kontinuirano propitivanje vlastite prakse provođenjem refleksije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li značajna razlika između odgojiteljevih stavova (teorija o akciji) i njihovih postupaka tj. primjene u praksi (teorija u akciji) s obzirom na: radni staž, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo kvalitetom uvjeta rada u vrtiću. Također se nastojalo ispitati postoji li korelacija (povezanost) učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću. U istraživanju je sudjelovalo 84 ispitanika, a za prikupljanje podataka je korišten upitnik sastavljen od dva dijela: općih podataka, te Likertove ljestvice kojom se izražavao pozitivan ili negativan stav o nekoj tvrdnji zaokruživanjem broja od 1 do 5. Dobiveni rezultati su pokazali da u pojedinim slučajevima postoji značajna razlika između teorije o akciji i teorije u akciji s obzirom na zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom rada u dječjem vrtiću. Nasuprot tome, rezultati su također pokazali kako ne postoji značajna razlika između odgojiteljevih stavova i njegove primjene u praksi s obzirom na duljinu radnog staža i ostvareni radni odnos. Također je istraživanje pokazalo kako postoji značajna povezanost učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)