Pregled bibliografske jedinice broj: 1104636
Kvaliteta djetinjstva i djeca sportaši
Kvaliteta djetinjstva i djeca sportaši, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Pedagogija, Split
CROSBI ID: 1104636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta djetinjstva i djeca sportaši
(Quality of childhood for child athletes)
Autori
Jokić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Pedagogija
Mjesto
Split
Datum
18.09
Godina
2020
Stranica
60
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
dijete, djetinjstvo, kvaliteta djetinjstva, dobrobiti sporta
(child, childhood, childhood quality, sports well-being)
Sažetak
Dobrobiti sporta na čovjekov cjelokupni razvoj utvrđene su analizom rezultata brojnih istraživanja provedenih kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Većina je istraživanja provedena s trenerima i roditeljima, a malobrojna su provedena s djecom, odnosno mali je broj u središte pozornosti stavio perspektivu djeteta i dječji doživljaj. Problem je ovog istraživanja bio utvrditi dječje doživljaje kvalitete djetinjstva s obzirom na spol, dob i bavljenje sportom. Spoznajni je cilj bio utvrditi razlikuju li se doživljaji kvalitete djetinjstva s obzirom na spol, dob i bavljenje sportom, a potom u skladu s dobivenim rezultatima ponuditi smjernice za unapređenje dječjeg doživljaja kvalitete vlastitog djetinjstva i popularizacija sporta. Upitnik za anketiranje samostalno je izrađen i sadržavao je 18 pitanja višestrukog izbora i/ili nadopunjavanja te 19 tvrdnji s kojima su ispitanici određivali stupanj slaganja na Likertovoj skali od 5 stupnjeva. U istraživanju je sudjelovalo 127 ispitanika, od kojih se 110 bavi sportom, a preostalih 17 ne bavi se sportskim aktivnostima. Analizom prikupljenih podataka zaključeno je da se dječji doživljaji kvalitete djetinjstva ne razlikuju s obzirom na spol, ali se razlikuju s obzirom na dob (starija su djeca manje zadovoljna) i s obzirom na bavljenje sportom (djeca koja se ne bave sportom manje su zadovoljna), čime su potvrđene sve postavljene hipoteze. S obzirom na dobivene rezultate poželjno je stvarati okruženje koje podržava sportske aktivnosti i/ili bilo koji drugi oblik tjelesne aktivnosti, promicati zdrav način života (U zdravom tijelu zdrav duh!) te educirati djecu i odrasle (roditelje, odgojno-obrazovne stručnjake i sportske stručnjake) o dobrobitima sporta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)