Pregled bibliografske jedinice broj: 1104634
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima, 2020., diplomski rad, Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Split
CROSBI ID: 1104634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa
s roditeljima
(Autonomy of kindergarten teachers and development
of partnership with parents)
Autori
Periš, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Mjesto
Split
Datum
18.09
Godina
2020
Stranica
52
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
autonomija, partnerstvo, profesionalni razvoj, kompetencije.
(autonomy, partnership, professional development, competencies)
Sažetak
Na profesionalni identitet odgojitelja utječe cjelokupni sustav i zajednica, ali i samo viđenje odgojitelja o sebi i svojoj profesiji. Dio profesionalnih kompetencija odgojitelja je njegova autonomija. Ona je utemeljena na znanju i razvija se preuzimanjem inicijative i zauzimanjem uloge istraživača u odgojno- obrazovnoj praksi. Autonoman odgojitelj je odgovaran za mijenjanje odgojno-obrazovne prakse zajedno sa sustručnjacima, roditeljima i lokalnom zajednicom. Dobrobiti od kvalitetnog partnerstva imaju svi sudionici odgojno- obrazovnog procesa. Kompetentni odgojitelji znaju spremno odgovoriti na izazove u gradnji partnerstva odgojitelja i roditelja. Cilj diplomskog rada je bio utvrditi kako odgojitelji razvijaju svoju profesionalnu autonomiju te partnerske odnose s roditeljima. Za potrebe istraživanja korišten je upitnik koji se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu nalazi se 14 pitanja koja se odnose na opće podatke o ispitanicima (spol, dob, dužina staža, visina obrazovanja, učestalost stručnog usavršavanja, zadovoljstvo stručnim usavršavanjem od stane ustanove i nadležnih institucija, te izbora tema koje bi pomogle odgojiteljima u njihovom radu), dok se drugi dio upitnika odnosi na samoprocjenu partnerstva odgojitelja i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)