Pregled bibliografske jedinice broj: 1104180
Simbol, mit i lik junaka od antike do videoigara (S posebnim osvrtom na Batmana kao junaka suvremenosti)
Simbol, mit i lik junaka od antike do videoigara (S posebnim osvrtom na Batmana kao junaka suvremenosti). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2020 (monografija)
CROSBI ID: 1104180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simbol, mit i lik junaka od antike do videoigara
(S posebnim osvrtom na Batmana kao junaka
suvremenosti)
(Symbol, myth and character of heroes from
antiquity to video games (With special reference
to Batman as a hero of modernity))
Autori
Šuran, Fulvio
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2020
Stranica
242
ISBN
978-953-8278-49-5
Ključne riječi
Simbol ; Mit ; Junak ; komunikacija ; preobražaj ; seksualno nasilje ; Homer ; Batman ; kriminalni heroizam ; videoigre
(Symbol ; Myth ; Hero ; communication ; transformation ; sexual violence ; Homer ; Batman ; criminal heroism ; video games)
Sažetak
Suvremeni oblik globalizacije, karakterizirano multikulturalnošću, religijskim pluralizmom i načelima sekularizma, kao temelji znanstveno- tehnološkog društva, ništa ne oduzimaju osjećaju nelagode kojeg suvremeni pojedinac doživljava zbog parodirajućeg nihilizma svih tradicionalnih vrijednosti. Uz to i konstantno proširenje dominacije znanstveno-tehnološkog sistema vrijednosti, koji ne sadržava ničega ljudskog relevantnog u sebi dovelo do tako zvanog 'buđenja' kolektivnog uma zapadnog pojedinca i, posljedično, (ne)očekivanog oživljavanja tradicionalnih arhetipskih simbola kao 'novi' oblik traženje socijalne kohezije i kolektivnog identiteta. Ne smije nas zato začuditi ako je tematika simbola, od onih svakodnevnih ili profanih pa sve do specifično religijskih i sakralnih dobila iznenađujući zamah izazivajući racionalnost tehnoloških sprava posredstvom ispisanih odjeća kao i tjelesnih tetovaža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filozofija, Etnologija i antropologija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)