Pregled bibliografske jedinice broj: 1104082
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja // International Scientific and Professional Journal (CroDiM), 4 (2021), 1; 93-106 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1104082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu
video sadržaja
(User Behavior on Social Media Video Platform)
Autori
Stipetić, Lea ; Benazić, Dragan ; Ružić, Erik
Izvornik
International Scientific and Professional Journal (CroDiM) (2584-7236) 4
(2021), 1;
93-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društvene mreže, Youtube, ponašanje korisnika, digitalni marketing
(Social media, Youtube, customer behavior, digital marketing)
Sažetak
Društvene mreže svojom su pojavom prije gotovo više od desetljeća bitno utjecale na promjene ponašanja korisnika, a time i na marketing poduzeća. Razvojem tehnologije Web 2.0. putem društvenih mreža korisnicima je omogućeno da stvaraju i razmjenjuju brojne sadržaje, komentiraju kupnju proizvoda, razmjenjuju i dijele doživljaje i iskustva korištenja usluga, stvaraju vlastiti imidž te ostavljaju brojne tragove svog online ponašanja. Kako bi poslovne organizacije bolje oblikovale svoje online marketinške aktivnosti potrebno je poznavanje digitalnog ponašanja njihovih ciljnih segmenata. U tom se smislu rad fokusira na glavnu društvenu mrežu za stvaranje i razmjenu video sadržaja Youtube te na ponašanje njenih korisnika. Istraživanje korištenja društvene mreže Youtube provedene je na uzorku od 300 ispitanika. Istraživane su navike potrošača vezano uz preferencije prema pregledavanim sadržajima, korištenje video sadržaja kod kupnje proizvoda odnosno usluga te povjerenje u utjecajne osobe (engl. Influencere) prisutne na društvenim mrežama kod kupnje proizvoda ili usluga. Posebno su se istraživanjem doznale preferencije korisnika prema obilježjima oglasa na Youtube kanalu. Istraživanje pokazuje da korisnici pretežno koriste Youtube društvenu mrežu za zabavu, preko mobilnih uređaja te preferiraju gledanje video zapisa do 5 minuta. Osim toga, društvenu mrežu Youtube pretežno koriste pripadnici mlađe Z populacije te ju aktivnije koriste za kupnju proizvoda odnosno više vjeruju influencerima nego stariji potrošači. Na kraju rada daju se preporuke za marketing poslovne organizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli