Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1104082

Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja


Stipetić, Lea; Benazić, Dragan; Ružić, Erik
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja // International Scientific and Professional Journal (CroDiM), 4 (2021), 1; 93-106 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1104082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja
(User Behavior on Social Media Video Platform)

Autori
Stipetić, Lea ; Benazić, Dragan ; Ružić, Erik

Izvornik
International Scientific and Professional Journal (CroDiM) (2584-7236) 4 (2021), 1; 93-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
društvene mreže, Youtube, ponašanje korisnika, digitalni marketing
(Social media, Youtube, customer behavior, digital marketing)

Sažetak
Društvene mreže svojom su pojavom prije gotovo više od desetljeća bitno utjecale na promjene ponašanja korisnika, a time i na marketing poduzeća. Razvojem tehnologije Web 2.0. putem društvenih mreža korisnicima je omogućeno da stvaraju i razmjenjuju brojne sadržaje, komentiraju kupnju proizvoda, razmjenjuju i dijele doživljaje i iskustva korištenja usluga, stvaraju vlastiti imidž te ostavljaju brojne tragove svog online ponašanja. Kako bi poslovne organizacije bolje oblikovale svoje online marketinške aktivnosti potrebno je poznavanje digitalnog ponašanja njihovih ciljnih segmenata. U tom se smislu rad fokusira na glavnu društvenu mrežu za stvaranje i razmjenu video sadržaja Youtube te na ponašanje njenih korisnika. Istraživanje korištenja društvene mreže Youtube provedene je na uzorku od 300 ispitanika. Istraživane su navike potrošača vezano uz preferencije prema pregledavanim sadržajima, korištenje video sadržaja kod kupnje proizvoda odnosno usluga te povjerenje u utjecajne osobe (engl. Influencere) prisutne na društvenim mrežama kod kupnje proizvoda ili usluga. Posebno su se istraživanjem doznale preferencije korisnika prema obilježjima oglasa na Youtube kanalu. Istraživanje pokazuje da korisnici pretežno koriste Youtube društvenu mrežu za zabavu, preko mobilnih uređaja te preferiraju gledanje video zapisa do 5 minuta. Osim toga, društvenu mrežu Youtube pretežno koriste pripadnici mlađe Z populacije te ju aktivnije koriste za kupnju proizvoda odnosno više vjeruju influencerima nego stariji potrošači. Na kraju rada daju se preporuke za marketing poslovne organizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dragan Benazić (autor)

Avatar Url Erik Ružić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

crodma.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stipetić, Lea; Benazić, Dragan; Ružić, Erik
Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja // International Scientific and Professional Journal (CroDiM), 4 (2021), 1; 93-106 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Stipetić, L., Benazić, D. & Ružić, E. (2021) Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja. International Scientific and Professional Journal (CroDiM), 4 (1), 93-106.
@article{article, author = {Stipeti\'{c}, Lea and Benazi\'{c}, Dragan and Ru\v{z}i\'{c}, Erik}, year = {2021}, pages = {93-106}, keywords = {dru\v{s}tvene mre\v{z}e, Youtube, pona\v{s}anje korisnika, digitalni marketing}, journal = {International Scientific and Professional Journal (CroDiM)}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {Pona\v{s}anje korisnika dru\v{s}tvenih mre\v{z}a za razmjenu video sadr\v{z}aja}, keyword = {dru\v{s}tvene mre\v{z}e, Youtube, pona\v{s}anje korisnika, digitalni marketing} }
@article{article, author = {Stipeti\'{c}, Lea and Benazi\'{c}, Dragan and Ru\v{z}i\'{c}, Erik}, year = {2021}, pages = {93-106}, keywords = {Social media, Youtube, customer behavior, digital marketing}, journal = {International Scientific and Professional Journal (CroDiM)}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {User Behavior on Social Media Video Platform}, keyword = {Social media, Youtube, customer behavior, digital marketing} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font