Pregled bibliografske jedinice broj: 1104068
Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj
Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj // Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 29 (2020), 3; 389-416 doi:10.17234/SocEkol.29.3.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1104068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva?
Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih
zadruga u Hrvatskoj
(Student Cooperatives as Cooperatives' Nurseries?
Reflections on Cooperative Principles of Student
Cooperatives in Croatia)
Autori
Vidović, Davorka
Izvornik
Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline (1330-0113) 29
(2020), 3;
389-416
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje ; škole ; učeničke zadruge ; zadruge ; zadružna načela ; zadružni identitet
(education ; schools ; student cooperatives ; cooperatives ; cooperative principles ; cooperative identity)
Sažetak
Učeničke su zadruge fenomen s dugom tradicijom u Hrvatskoj, a od 50-ih godina 20. stoljeća formalno su regulirane kao oblik izvannastavnih aktivnosti unutar odgojno-obrazovnog sustava. U zadnjih 15 godina broj se učeničkih zadruga značajno povećava te ih danas ima 602 što znači kako gotovo polovina škola ima osnovanu učeničku zadrugu. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o učeničkim zadrugama u Hrvatskoj, koje je provedeno 2018. i 2019. Istraživanje je temeljeno na eksplorativnom pristupu i kvalitativnoj metodologiji, a i koristili su se intervjui i fokus grupe na prigodnom uzorku od deset učeničkih zadruga. U radu je, kao glavni konceptualni okvir, korišten pristup Međunarodnog saveza zadruga (ICA) koji u određenju „zadružnog identiteta“ navodi definiciju, sedam temeljnih načela i deset vrijednosti. Svrha je rada bila utvrditi na koji način se temeljna zadružna načela primjenjuju u djelovanju učeničkih zadruga te na koji ih način možemo promatrati kao rasadnike zadrugarstva. Rezultati istraživanja pokazali su kako se neka načela, poput edukacije o zadrugarstvu i demokratsko upravljanje, nedovoljno reflektiraju u radu učeničkih zadruga. To u konačnici može slabiti razvoj zadružnog identiteta kod učenika te smanjiti njihov interes za pokretanjem ili sudjelovanjem u zadruzi u odrasloj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Sociologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus