Pregled bibliografske jedinice broj: 1103725
Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni identitet i karijerni planovi budućih nastavnica i nastavnika
Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni identitet i karijerni planovi budućih nastavnica i nastavnika // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 122-122 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1103725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni
identitet i karijerni planovi budućih
nastavnica i nastavnika
(Motivation for the teaching profession,
professional identity and career plans of
future teachers)
Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Šabić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 122-122
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motivacija za nastavnički poziv ; profesionalni identitet ; karijerni planovi ; budući nastavnici
(motivation for the teaching profession ; professional identity ; career plans ; future teachers)
Sažetak
Pitanja vezana uz odabir i ostanak u nastavničkoj karijeri u središtu su obrazovnih istraživanja i obrazovne politike (EEPN, 2018), a posebno se to odnosi na motivaciju i profesionalni identitet sadašnjih i budućih učitelja i nastavnika. Budući da se obrazovanje razrednih učitelja/ica te predmetnih nastavnika/ica odvija na različitim visokoškolskim ustanovama, njihova je profesionalna socijalizacija različita (Vizek Vidović i Domović, 2016). Zato je važno zasebno istraživati motivaciju, profesionalni identitet i karijerne planove budućih predmetnih nastavnika/ica. U ovom smo istraživanju provjerili kako su motivacija za odabir nastavničke profesije i profesionalni identitet budućih nastavnika povezani s njihovim karijernim planovima. U istraživanju je sudjelovalo 279 studenata/ica završne godine studija predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a profesionalni identitet nastavnika ljestvicom koja ispituje profesionalni identitet usmjeren na poučavanje te onaj usmjeren na stjecanje predmetne ekspertize (Jugović, Marušić i Pavin Ivanec, 2018). Karijerni planovi provjeravani su pitanjem o namjeri dugoročnog ostanka u profesiji, privremenog zadržavanja ili odustajanja od karijere nastavnika. Da bismo provjerili pretpostavku o različitim motivacijskim i identitetskim odrednicama karijernih planova proveli smo multinomijalnu regresijsku analizu s faktorima odabira učiteljske profesije i sastavnicama profesionalnog identiteta kao prediktorima. Ključni prediktor namjere ostanka u profesiji je profesionalni identitet usmjeren na poučavanje, dok se inicijalna motivacija za odabir učiteljske profesije nije pokazala značajnom. U odnosu na buduće nastavnike/ce koji žele čitav radni vijek poučavati, studenti koji se namjeravaju kraće zadržati u profesiji ili ne započinjati karijeru nastavnika/ce iskazuju statistički značajno manje izražen identitet orijentiran na usvajanje vještina poučavanja. Rezultati upućuju da su iskustva razvoja profesionalnog identiteta tijekom studija važnije odrednice planova vezanih uz zadržavanje u profesiji od same motivacije za odabir nastavničkog studija, što upućuje na važnost podrške u osnaživanju razvoja nastavničkog identiteta tijekom inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb