Pregled bibliografske jedinice broj: 1103699
„Igra-zadatci“ u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao metoda poticanja kreativnosti
„Igra-zadatci“ u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao metoda poticanja kreativnosti // Prema kvalitetnoj školi : zbornik radova / 9. dani osnovne škole Splitsko dalmatinske županije / Brčić Kuljiš, Marita ; Jakir, Aleksandar (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 159-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1103699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Igra-zadatci“ u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao metoda poticanja kreativnosti
(“Game-Exercises” in Primary School Education of Mathematics as a Method of Creativity Encouragement)
Autori
Gotovac, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Prema kvalitetnoj školi : zbornik radova / 9. dani osnovne škole Splitsko dalmatinske županije
/ Brčić Kuljiš, Marita ; Jakir, Aleksandar - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015, 159-169
Skup
Znanstveni skup s međunarodnom suradnjom "Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 06.11.2013. - 07.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
igra ; rješavanje problema ; kreativnost ; kvalitetna škola
(game ; problem solving ; creativity ; quality school)
Sažetak
Poticanje i razvoj kreativnosti u školi od iznimne je važnosti. Velika otkrića svjetska su baština zahvaljujući kreativnim pojedincima zaigrana uma. Naizgled nezamislivo učinili su mogućim, na svoj način, originalnim rješenjima i neutabanim stazama. Društvo danas treba pojedinca stvaratelja i na radnom mjestu, kreatora promjena, snalažljivog i prilagodljivog, suradnika. Kvalitetna suvremena škola odgovorit će potrebama društva i kurikulom osigurati i u praksi njegovati razvoj ovih učeničkih sposobnosti od najranije dobi. Usvajanje činjenica i reprodukciju sadržaja svest će na razumnu mjeru. Kreativnost djece vezana je uz igru. Djeca u igri istražuju. Kroz igru, vještom komunikacijom, osobito postavljanjem pitanja i zadavanjem zadataka, poput onih koji imaju više različitih korektnih rješenja koje treba domisliti a ubrajaju se u tzv. zadatke otvorenog tipa, učitelj će moći pobuditi kreativne potencijale svojih učenika.Rješavanjem problema otvorenog tipa potiče se divergentno mišljenje, tj. stvaralački pristup problemima. Ovakvi zadatci omogućavaju učenicima da istražuju i kreiraju, da primjenjuju i povezuju postojeća znanja i sposobnosti, na primjer matematičke. U radu su izloženi matematički „zadatci koji se igraju“. Zadatci su zapravo adaptirane tradicionalne igre. Namijenjeni su učenicima osnovne škole. Očekuje se da „igra-zadatci“ pomognu učenicima da poboljšaju matematičke vještine i da ih potaknu na samostvaranje. Mogu se upotrijebiti kao uvodni zadatci za otvorene probleme. Kroz zadatke se nenametljivo osvještavaju matematički pojmovi na višim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika