Pregled bibliografske jedinice broj: 1103691
Populariziranje uloge kreativnih djelatnika: slučaj kreativne industrije u Republici Hrvatskoj
Populariziranje uloge kreativnih djelatnika: slučaj kreativne industrije u Republici Hrvatskoj // Ekonomski vjesnik, 33 (2020), 2; 635-642 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1103691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Populariziranje uloge kreativnih djelatnika: slučaj
kreativne industrije u Republici Hrvatskoj
(Popularization of the Role of Creative Workers: Case
of the Creative Industry in the Republic of Croatia)
Autori
Jobst, Ivana
Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 33
(2020), 2;
635-642
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Kreativna riznica ; kreativna sila ; ekonomija ; autorska prava ; sektorski model
(Creative Treasury ; creative force ; economy ; copyright ; sector model)
Sažetak
Kreativni je sektor u Republici Hrvatskoj ekonomski i pravno nedovoljno uređen što je posljedica njegove višegodišnje neinstitucionaliziranosti. Osnivanjem Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija 2013. godine na poticaj Ministarstva gospodarstva te provedbom projektne studije Rašić Bakarić, Bačić i Božić Mapiranje kreativnih i kulturnih industrija iz 2015. godine započinje razdoblje postojećeg stanja kreativne industrije u Republici Hrvatskoj čime se nastoji poticati sektorska i međusektorska umrežavanja. Namjera je ovog rada prikazati studiju slučaja u području kreativne ekonomije, a na primjeru popularizacijskog simpozija Kreativna riznica čija je misija populariziranje kreativne industrije s ciljem uspostavljanja 12 sektora kreativne industrije. U radu su opisana ograničenja kako samog simpozija tako i institucionaliziranja kreativne industrije u Republici Hrvatskoj. Pojašnjen je idejni koncept simpozija te njegova usmjerenost na uporabu digitalnih i komunikacijskih tehnologija u susretanjima, dijalozima i suradnji dionika kreativne industrije, izlagača, posjetitelja i organizatora. Kako je kreativna industrija projektna industrija te industrija znanja i inovacija, praktični eksperiment obuhvatio je nove komunikacijske strategije u uspostavljanju mreže heterogenih kreativaca te u oblikovanju i razvoju publike. Opisano je i ostvarivanje timskog rada u organiziranju simpozija Kreativna riznica kojim je upravljano uz pomoć digitalne podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit