Pregled bibliografske jedinice broj: 1103270
Socijalistički realizam u hrvatskom kazalištu 1945.–1949.
Socijalistički realizam u hrvatskom kazalištu 1945.–1949. // Od mobilnosti do interakcije. Dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji / Malczak, Leszek ; Abrasowicz, Gabriela (ur.).
Katovice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2020. str. 45-64 doi:10 31261/PN 3977 05
CROSBI ID: 1103270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalistički realizam u hrvatskom kazalištu 1945.–1949.
(Socialist realism in Croatian theater 1945–1949)
Autori
Banović, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od mobilnosti do interakcije. Dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji
Urednik/ci
Malczak, Leszek ; Abrasowicz, Gabriela
Izdavač
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Grad
Katovice
Godina
2020
Raspon stranica
45-64
ISBN
978-83-226-3978-8
Ključne riječi
socijalizam, realizam, sovjetski uzori, kazalište, Hrvatska, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu
(socialism, realism, Soviet model, theatre, Croatia, the Croatian National Theatre in Zagreb)
Sažetak
Članak se bavi slabo istraženim razdobljem hrvatskoga kazališta neposredno poslije II svjetskog rata i nametnutom doktrinom socijalističkog realizma kao jedinim mogućim stilom u umjetnosti, a koja je po uzoru na onu sovjetsku usvojena odmah na- kon oslobođenja od fašizma 1945 godine Ta je doktrina, pod sveobuhvatnom paskom Komunističke partije i njezinih ureda za agitaciju i propagandu uvedena u sva područja umjetničkog života Druge Jugoslavije pa i u novoprogramirani kazališni sustav Osnovni cilj novih ideologa jugoslavenske kulturne politike bila je obnova u duhu proklamirane izgradnje zemlje u kojoj umjetnost postaje oružje u borbi za novo društvo Ipak, zahva- ljujući dubokom tradicionalnom okviru središnjeg hrvatskog kazališta po modelu kojeg su u to doba nicala i druga kazališta u Hrvatskoj, socrealizam je ostao bez jedinstvene implementacije i jasnih pravila te sukladno s tim i slabog odaziva umjetnika, opstajući na pozornicama do 1949 , kada se nakon Titova sukoba sa Staljinom cijela jugoslavenska kultura okrenula zapadnim utjecajima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost