Pregled bibliografske jedinice broj: 1103234
Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti
Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti // Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. - Zbornik sažetaka / Ozimec, S. ; Bogut, I. ; Bogdanović, T. ; Jurčević Agić, I. ; Rožac, V. ; Stević, F. ; Popović, Ž. ; Bolšec, B. ; Vereš, M. (ur.).
Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2020. str. 58-59 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1103234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški pristup u ekološkim radionicama
Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i
obrazovne znanosti
(Pedagogical approach in ecological workshops of
the Green Library of the Faculty of Education)
Autori
Dučmelić, Terezija ; Nedić, Ljubica ; Milanović, Nikolina ; Mlinarević, Vesnica ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. - Zbornik sažetaka
/ Ozimec, S. ; Bogut, I. ; Bogdanović, T. ; Jurčević Agić, I. ; Rožac, V. ; Stević, F. ; Popović, Ž. ; Bolšec, B. ; Vereš, M. - Kopačevo : Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2020, 58-59
Skup
9. Simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit - jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Kopačevo, Hrvatska, 26.09.2019. - 27.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Zelena knjižnica, održivi razvoj, ekološka pedagogija
(Green Library, sustainable development, ecological pedagogy)
Sažetak
Sažetak Radionica je suvremeni oblik interaktivnog učenja i poučavanja koji se oblikuje prema modelu iskustvenog učenja (Martinko, 2012: 165). Promišljenim pedagoškim aktivnostima potiče se suradničko i iskustveno učenje koje se odvija unutar grupne interakcije 15-20 sudionika. „Pojam održivog razvoja definira pristup iskorištavanju raspoloživih resursa i gospodarenjem njima tako da se zadovoljavaju današnje potrebe, ali bez okrnjivanja budućih generacija u zadovoljavanju njihovih potreba.“ (Đikić, 2001: 335) Odgoj i obrazovanje ima ulogu u osvješćivanju svijesti pojedinca po pitanju održivog razvoja i potiče dječju aktivnost, autonomiju, suradnju, razvija ekološku kritičnost i stvaralaštvo. Cilj odgoja i obrazovanja za održivi razvoj je osposobiti današnje generacije učenika za vrijeme koje dolazi. Važno je razvijati pozitivne vrijednosti prema očuvanju okoliša kod djece od najranije dobi i osvijestiti im kako je moguće ostvariti ekonomski rast i razvoj koji ne narušava prirodnu ravnotežu. Predmet proučavanja ekološke pedagogije je ekološki odgoj pojedinca, ali i cjelokupnog društva. Ista autorica obrazlaže zakonitosti ekološkog odgoja, ekološku stranu odgoja ličnosti i utjecaje ostalih odgojnih područja na ekološki odgoj pojedinca. Ovaj je rad dijelom proistekao iz diplomskoga rada prve autorice i sastoji se iz dva dijela – teorijskog i praktičnog. U teorijskom dijelu rada obrazlaže se razvoj nastanka Zelenih knjižnica u svijetu te u Republici Hrvatskoj. Također se navode i teorijske osnove održivog razvoja i ekološke pedagogije kao temelj rada Zelene knjižnice. Praktični dio rada daje deskripciju specifičnih načina provedbe radionica Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku kod važnih obilježavanja ekoloških datuma: Svjetski dan zaštite tla, Međunarodni dan planina te Međunarodni dan borbe protiv plastičnih vrećica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek