Pregled bibliografske jedinice broj: 1103117
Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti
Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti // Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 10 / Ćubela Adorić, Vera i suradnici (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 113-120
CROSBI ID: 1103117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upitnik percipirane roditeljske akademske
uključenosti
(Perceived Parental Educational Involvement
Questionnaire)
Autori
Piuk, Josipa ; Macuka, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 10
Urednik/ci
Ćubela Adorić, Vera i suradnici
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2020
Raspon stranica
113-120
ISBN
978-953-331-302-3
Ključne riječi
roditeljska akademska uključenost
(parental educational involvement)
Sažetak
Roditeljska akademska uključenost se najčešće opisuje kao ulaganje roditelja ili skrbnika u obrazovanje svoje djece (Larocque, Kleiman i Darling, 2011). Može se manifestirati u obliku angažmana u školi (razgovoru s nastavnicima), kod kuće (npr. pomaganju oko zadaće) te u obliku komunikacije s djetetom vezanom uz školske aktivnosti i obveze. Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti namijenjen je ispitivanju dječje percepcije akademske uključenosti njihovih roditelja. Upitnik se sastoji od 16 tvrdnji koje su raspodijeljene u 4 subskale: 1) nadziranje školskog rada i uspjeha (6 tvrdnji) koja se odnosi na poticanje i ohrabrivanje djeteta u obavljanju školskih obaveza i poduzimanja aktivnosti za lakše svladavanje gradiva („Moji roditelji me potiču da dobro naučim prije polaska u školu“) ; 2) pomoć oko zadaće (3 tvrdnje) koja se odnosi na direktnu pomoć roditelja u rješavanju i nadgledanju zadataka, te osiguravanju uvjeta za rad i učenje („Moji roditelji provjeravaju moju domaću zadaću“) ; 3) komuniciranje s djetetom o školi (3 tvrdnje) koja obuhvaća razgovor o školskom gradivu, događajima u školi i akademskim planovima („Moji roditelji razgovaraju sa mnom o onome što sam učio u školi“) ; 4) roditeljska akademska očekivanja (4 tvrdnje) koja se odnosi na očekivanja i aspiracije roditelja o proksimalnim ciljevima kao što je redovito učenje i distalnim ciljevima kao što je ostvarivanje fakultetskog obrazovanja („Moji roditelji očekuju da ću završiti fakultet“). Odgovori se daju na skali od 1 (nikada) do 5 (često), a ukupni rezultat formira se kao prosjek procjena pripadajućih tvrdnji pojedinoj subskali, pri čemu viši rezultat označava višu percipiranu pojedinu mjerenu akademsku uključenost roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija