Pregled bibliografske jedinice broj: 1102735
Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta
Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta // Politehnika, 4 (2020), 2; 7-18 doi:10.36978/cte.4.2.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1102735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za rad i izgaranje učitelja
informatike, tehničke kulture i strukovnih
predmeta
(Motivation for work and burnout of teachers of Informatics, Technical Culture and vocational subjects)
Autori
Boljat, Ivica
Izvornik
Politehnika (2584-5373) 4
(2020), 2;
7-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija učitelja ; stres učitelja ; izgaranje učitelja ; zadovoljstvo poslom ; zahtjevi posla
(teacher motivation ; teacher stress ; teacher burnout ; job satisfaction ; job requirements)
Sažetak
Provedeno je istraživanje na uzorku od 2829 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola iz svih hrvatskih županija s ciljem otkrivanja njihove percepcijeradnih uvjeta kao potencijalnihstresora i njihovoj povezanosti smotivacijomza rad, simptomima izgaranja i namjerom za napuštanje posla.Anketom su ispitani stavovi učiteljapotaknuti Skaalvikovimistraživanjima. Faktorskom analizom dobiveni su vrlo slični rezultati. Dodana su i pitanja o opterećenjuučitelja u online nastavi uzrokovanoj COVOD-19 pandemijom, o pritiskuna samostalnost učitelja od strane ravnatelja i roditelja te o društvenomstatusuučitelja.U radu se stavlja naglasak na analizu rezultatakoji se odnose na 504 učitelja i nastavnika informatike, tehničke kulture i srodnih strukovnih predmeta.Pokazale suse razlike u stavovima s obzirom na spol, godinestaža, razinuškole ukojoj suzaposleni, vrstustudija kojeg su završili te napredovanjeučitelja.Kvalitativnom analizom komentara učitelja detektirali su se glavni izvori nezadovoljstva iz perspektive učitelja, kao i potpora ovakvim istraživanjima i nada da će rezultati utjecati na promjenu odnosa Ministarstva prema učiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)