Pregled bibliografske jedinice broj: 1102715
Uvod u nakladništvo. Drugo, prerađeno i dopunjeno izdanje
Uvod u nakladništvo. Drugo, prerađeno i dopunjeno izdanje. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2020 (monografija)
CROSBI ID: 1102715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvod u nakladništvo. Drugo, prerađeno i dopunjeno
izdanje
(Introduction to publishing. Second edition)
Autori
Velagić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada
Grad
Zagreb
Godina
2020
Stranica
195
ISBN
978-953-169-437-7
Ključne riječi
nakladništvo ; knjiga ; rukopis ;
(publishing ; book ; manuscript)
Sažetak
Prvo izdanje Uvoda u nakladništvo objavljeno je u nakladi Filozofskog fakulteta u Osijeku 2013. godine. Knjižica je dobro primljena i vremenom je postala ispitna literatura na više preddiplomskih i diplomskih studija. Iako je ovo izdanje prerađeno i prošireno u odnosu na prethodno, ono je i dalje početnica namijenjena studentima koji se u svom školovanju prvi put susreću s nakladništvom kao i mladim profesionalcima koji počinju raditi u nakladničkim tvrtkama. Zato u Uvodu nema širih teorijskih promišljanja niti polemika, lišen je svega što bi mu oduzelo karakter knjige iz koje se uče temeljna znanja o nekom području, a napisan je tako da ga početnik može shvatiti i naknadno konzultirati. S tim mu je ciljem dodan pojmovnik, a u prilozima su primjeri obrazaca koji se u nakladništvu koriste za osmišljavanje i praćenje projekata i za organizaciju proizvodnje, od prijedloga za uvrštenje rukopisa u plan proizvodnje, do informacije o knjizi. Prerade i dopune s jedne su strane rezultat sedmogodišnjeg korištenja prvog izdanja u nastavi, a s druge svojevrsne eksplozije nakladničke literature u proteklim godinama. Nastava na diplomskom studiju nakladništva u Osijeku, u kvalitetno opremljenoj učionici, pokazala je da studenti relativno lako svladavaju tehnologiju, i to ne samo rad s programima za obradu teksta, nego i s ozbiljnim alatima za oblikovanje i objavljivanje sadržaja iz Adobeova paketa. Mnogo je više vremena i razgovora potrebno za razumijevanje temeljnih koncepcija nakladništva, posebice kada je riječ o strukturalnoj ulozi koju nakladništvo ima u suvremenim demokratskim društvima. Zato je ovo izdanje nadopunjeno poglavljima koja fokus usmjeravaju na najbolje u nakladništvu – zaštitu autorskih prava, korporativnu društvenu odgovornost i ulogu nakladnika u pretvaranju autorskog rukopisa u čitko štivo (Nakladnički paratekst). Niz dodataka tematizira prilagodbe nakladničkog poslovanja digitalnom okružju (Nakladnički modeli, Prilagodbe digitalnom poslovanju), a novim oblicima knjige i nakladništva posvećeno je cijelo novo poglavlje – Nakladništvo u digitalnom svijetu. Dijelom da bi se pojasnile pojave koje i dan danas definiraju nakladništvo, a dijelom da bi se bolje naglasili različiti oblici nakladništava – prošireno je poglavlje o njegovu povijesnom razvoju i poglavlje o knjizi. Dodani su brojni novi grafički prikazi koji su se u nastavi pokazali iznimno korisni – zornost prikaza pokazala se uspješnom metodom pouke – katkad bi cijela predavanja protekla u razgovorima o jednoj jedinoj skici. Osim toga, studenti znaju da ih na ispitu očekuje barem jedno pitanje tipa: objasnite skicu na stranici… S obzirom na novu literaturu o nakladničkim problemima, sustavnošću pristupa ističe se monografija The Oxford Handbook of Publishing urednika Angusa Phillipsa i Michaela Bhaskara objavljena 2019. godine koja je uz peto izdanje standardnog nakladničkog udžbenika Gilesa Clarka i Angusa Phillipsa O nakladništu iznutra (hrvatski prijevod objavljen je 2017.) umnogome pridonijela koncipiranju prerada u ovom izdanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti