Pregled bibliografske jedinice broj: 1102640
Svjesnost odgojitelja o poremećajima tečnosti govora
Svjesnost odgojitelja o poremećajima tečnosti govora, 2020., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1102640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svjesnost odgojitelja o poremećajima tečnosti
govora
(Kindergarten teachers’ awareness of speech fluency
disorders)
Autori
Vuko, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.06
Godina
2020
Stranica
54
Mentor
Ana Leko Krhen
Ključne riječi
poremećaji tečnosti govora, odgojitelji, svjesnost
(speech fluency disorders, kindergarten teachers, awareness)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razinu svjesnosti odgojitelja u dječjim vrtićima u Republici Hrvatskoj o poremećajima tečnosti govora, odnosno njihova znanja o poremećajima tečnosti govora. Također, nastojala su se ispitati uvjerenja odgojitelja o djeci s poremećajima tečnosti govora, o ulozi okoline i ulozi odgojitelja u razvoju poremećaja tečnosti govora kod djeteta, te poznavanje strategija prikladnih za rad s djecom s poremećajima tečnosti govora. Za potrebe istraživanja kreiran je upitnik pod nazivom “Svjesnost odgojitelja o poremećajima tečnosti govora”. Ispitano je 170 odgojitelja, a razlike među njihovim odgovorima su se analizirale s obzirom na tri varijable: duljina radnog iskustva, usavršavanje tijekom obrazovanja i/ili radnog vijeka na temu poremećaja tečnosti govora i prisutnost stručnog suradnika- logopeda u vrtiću. Odgojitelji su pokazali djelomično poznavanje poremećaja tečnosti govora. Na bolje znanje odgojitelja utječe duljina radnog iskustva, dok usavršavanje tijekom obrazovanja i/ili radnog vijeka, te prisutnost stručnog suradnika-logopeda u vrtiću ne utječe na znanje odgojitelja o poremećajima tečnosti govora. Odgojitelji imaju neka negativna uvjerenja o djeci s poremećajima tečnosti govora, te ne poznaju dovoljno strategije koje su prikladne u radu s djecom s poremećajima tečnosti govora. No, svjesni su važnosti uloge odgojitelja u životu djeteta s poremećajem tečnosti govora, te iskazuju potrebu za boljom edukacijom i podrškom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Leko Krhen
(mentor)