Pregled bibliografske jedinice broj: 1102618
Vladan Desnica i kazališna kritika u Hrvatskoj 1945.-1955.
Vladan Desnica i kazališna kritika u Hrvatskoj 1945.-1955. // Vladan Desnica i Zagreb 1924.-1930. i 1945.-1967. Zbornik radova s Desničinih susreta 2019. / Roksandić, Drago (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 191-194 doi:792.072.3(497.5)
CROSBI ID: 1102618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vladan Desnica i kazališna kritika u Hrvatskoj 1945.-1955.
(Vladan Desnica and Theatre Criticism in Croatia 1945-1955)
Autori
Banović, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vladan Desnica i Zagreb 1924.-1930. i 1945.-1967. Zbornik radova s Desničinih susreta 2019.
Urednik/ci
Roksandić, Drago
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2020
Raspon stranica
191-194
ISBN
978-953-175-852-9
Ključne riječi
Vladan Desnica, nova kazališna kritika u Hrvatskoj 1945-1955, kulturna politika socijalizma, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Splitsko ljeto.
(Vladan Desnica, new theatre criticism, Croatia 1945-1955, socialist cultural policy, Croatian National Theatre, Split Summer Festival)
Sažetak
Članak pobliže obrađuje djelovanje Vladana Desnice kao kazališnoga kroničara u svjetlu stvaranja nove kazališne kritike u Hrvatskoj nakon 1945, a naročito nakon 1950. kada se u kulturnoj politici Jugoslavije napušta doktrina socrealizma i agitpropovske kulture. Desnica je tijekom ovoga, za njega stvaralački intenzivna petogodišnjega razdoblja uz sve ostalo objavio i 13 kazališnih osvrta u tiskovinama (Borba, Narodni list) i časopisima (Hrvatsko kolo, Scena), od kojih veći dio (njih 11) u prvoj i posljednjoj godini ovoga razdoblja. Za razliku od dominantne kazališne kritike koja se uspostavlja tih godina, on se po pitanju ocjenjivanja kazališne produkcije u domaćem i inozemnom kazalištu (na gostovanjima u Zagrebu) javljao kao autor dubinskih zapažanja utemeljenih na razrađenim dramaturškim analizama povezanima s glumačkom igrom i režijskim okvirom. Iako bi znao pretjerivati u širini analize djela, takva je temeljitost dala zanimljivih rezultata (N. Batušić) jer je kao rijetko tko u to doba težište stavljao, kako na redateljsko iščitavanje komada i glumačku kreaciju, tako i na tehničko-vizualnu opremu predstava. Za razliku od uglavnom (pre)glasnih kolega profesionalnih kritičara, Desnica nikada nije ulazio u propisivanje zadaće kazališta izbjegavši na taj način ideološki kriterij, kao i u to doba čest sukob kritičara s kazališnim upravama i umjetnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost