Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1102483

Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju


Svedružić, Antonio; Svedružić, Anamaria
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 237-267 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1102483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju
(Attitudes of the final year elementary school students towards students with disabilities)

Autori
Svedružić, Antonio ; Svedružić, Anamaria

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161 (2020), 3-4; 237-267

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzija, stav, teškoća u razvoju, upitnik
(attitudes, developmental disabilities, inclusion, questionnaire)

Sažetak
Pozitivni stavovi učenika urednog razvoja prema djeci s teškoćama u razvoju važan su doprinos inkluziji. U radu se provjeravaju stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju te se utvrđuju razlike i utjecaj spola, dobi, susreta, kontakta i informiranosti na stavove. Za mjerenje stavova sastavljen je upitnik kojeg čini spoznajna, emocionalna i ponašajna sastavnica stava. Na uzorku od 402 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole provjeren je stav prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati pokazuju pozitivan stava učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju na svim sastavnicama stava. Multivarijatnom analizom varijance utvrđene su spolne razlike pri čemu djevojčice pokazuju pozitivniji stav na emocionalnoj i ponašajnoj sastavnici stava dok je utjecaj dobi na stav zanemariv. Rezultati stava ukazuju na statistički značajne razlike za varijablu spol, dob, susret i kontakt. Regresijski postupci ukazali su na značajan doprinos kontakta u predviđanju stava, ali ne i programa informiranosti. S obzirom na sve veći broj djece s teškoćama u razvoju u redovnom sustavu obrazovanja ovo istraživanje može dati doprinos u pogledu: spoznaja o smjeru i intenzitetu stavova učenika prema učenicima s teškoćama u razvoju, prilagodbe okruženja za funkcionalnu inkluziju, uvažavanja utjecaja spola, dobi i kontakta prilikom kreiranja programa informiranosti i senzibilizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonio Svedružić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Svedružić, Antonio; Svedružić, Anamaria
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 237-267 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Svedružić, A. & Svedružić, A. (2020) Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju. Napredak (Zagreb), 161 (3-4), 237-267.
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio and Svedru\v{z}i\'{c}, Anamaria}, year = {2020}, pages = {237-267}, keywords = {inkluzija, stav, te\v{s}ko\'{c}a u razvoju, upitnik}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Stavovi u\v{c}enika zavr\v{s}nih razreda osnovne \v{s}kole prema u\v{c}enicima s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {inkluzija, stav, te\v{s}ko\'{c}a u razvoju, upitnik} }
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio and Svedru\v{z}i\'{c}, Anamaria}, year = {2020}, pages = {237-267}, keywords = {attitudes, developmental disabilities, inclusion, questionnaire}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Attitudes of the final year elementary school students towards students with disabilities}, keyword = {attitudes, developmental disabilities, inclusion, questionnaire} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts, Social Services, Worldwide Political Science Abstracts, Linguistics & Language Behavior Abstracts Education Research Complete with Full Text (EBSCO) ERA-Educational Research Abstracts Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font