Pregled bibliografske jedinice broj: 1102483
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 237-267 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1102483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole
prema učenicima s teškoćama u razvoju
(Attitudes of the final year elementary school
students towards students with disabilities)
Autori
Svedružić, Antonio ; Svedružić, Anamaria
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161
(2020), 3-4;
237-267
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzija, stav, teškoća u razvoju, upitnik
(attitudes, developmental disabilities, inclusion, questionnaire)
Sažetak
Pozitivni stavovi učenika urednog razvoja prema djeci s teškoćama u razvoju važan su doprinos inkluziji. U radu se provjeravaju stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju te se utvrđuju razlike i utjecaj spola, dobi, susreta, kontakta i informiranosti na stavove. Za mjerenje stavova sastavljen je upitnik kojeg čini spoznajna, emocionalna i ponašajna sastavnica stava. Na uzorku od 402 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole provjeren je stav prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati pokazuju pozitivan stava učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju na svim sastavnicama stava. Multivarijatnom analizom varijance utvrđene su spolne razlike pri čemu djevojčice pokazuju pozitivniji stav na emocionalnoj i ponašajnoj sastavnici stava dok je utjecaj dobi na stav zanemariv. Rezultati stava ukazuju na statistički značajne razlike za varijablu spol, dob, susret i kontakt. Regresijski postupci ukazali su na značajan doprinos kontakta u predviđanju stava, ali ne i programa informiranosti. S obzirom na sve veći broj djece s teškoćama u razvoju u redovnom sustavu obrazovanja ovo istraživanje može dati doprinos u pogledu: spoznaja o smjeru i intenzitetu stavova učenika prema učenicima s teškoćama u razvoju, prilagodbe okruženja za funkcionalnu inkluziju, uvažavanja utjecaja spola, dobi i kontakta prilikom kreiranja programa informiranosti i senzibilizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts, Social Services, Worldwide Political Science Abstracts, Linguistics & Language Behavior Abstracts Education Research Complete with Full Text (EBSCO) ERA-Educational Research Abstracts Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH