Pregled bibliografske jedinice broj: 1102463
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti i podrške u odgoju djece rane i predškolske dobi
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti i podrške u odgoju djece rane i predškolske dobi // CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION - HRVATSKI ČASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, 22 (2020), 4; 1033-1055 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1102463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti i
podrške u odgoju djece rane i predškolske dobi
(The Connection Between the Parental Sense of
Competence and Support in the Upbringing Children
of Early and Preschool Age)
Autori
Fotez, Lidija ; Brajša-Žganec, Andreja
Izvornik
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION - HRVATSKI ČASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE (1848-5189) 22
(2020), 4;
1033-1055
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
roditeljska kompetentnost ; roditeljska samoefikasnost, roditeljski internalni i eksternalni lokus kontrole ; majke ; očevi ; percipirana socijalna podrška
(parental competence ; parental self-efficacy, parental internal and external locus of control ; mothers ; fathers ; perceived social support)
Sažetak
Doživljaj roditeljstva promatra se kroz roditeljske stavove i uvjerenja o djeci i roditeljstvu. Cilj je istraživanja ispitati povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti(roditeljska samoefikasnost, roditeljski internalni i eksternalni lokus kontrole) sa socijalnom podrškom bliskih osoba (prijatelji, obitelj i značajni drugi) s obzirom na spol i stupanj obrazovanja roditelja. U istraživanju je sudjelovalo 194 ispitanika, 148 majki i 46 očeva. Utvrđena je slaba povezanost između roditeljske samoefikasnosti i socijalne podrške. Roditelji koji sebe doživljavaju samoefikasnijima procjenjuju da i primaju više podrške iz svoje okoline i obratno. Nije pronađena statistički značajna razlika po spolu u doživljaju roditeljske kompetentnosti i percepciji socijalne podrške, no razlika je utvrđena u roditeljskoj samoefikasnosti i roditeljskom eksternalnom lokusu kontrole ovisno o stupnju obrazovanja. Roditelji nižeg i srednjeg stupnja obrazovanja percipiraju se samoefikasnijim u roditeljskoj ulozi te imaju veći eksternalni lokus kontrole u odnosu na više i visokoobrazovane roditelje. Zaključno, važno je prepoznati roditelje s niskom samoefikasnosti, odnosno nižom roditeljskom kompetentnosti, kao i one koji procjenjuju malo podrške iz svoje okoline te ih usmjeriti kako povećati roditeljsku kompetentnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad izlazi na hrvatskom i engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus