Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1102459

Strah od matematike učenika u osnovnoj školi


Vidić, Tomislava; Smetko, Snježana; Maričić, Anja
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 203-219 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1102459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi
(Mathematics anxiety in elementary school students)

Autori
Vidić, Tomislava ; Smetko, Snježana ; Maričić, Anja

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161 (2020), 3-4; 203-219

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dobne razlike, spolne razlike, strah od matematike, učenici osnovne škole
(age differences, elementary school students, gender differences, mathematics anxiety)

Sažetak
Uspjeh u matematici postiže se jedino ako učenici vide matematiku kao korisnu, zanimljivu i vrijednu uloženog truda. Nažalost, dio učenika matematiku povezuje s osjećajem straha, napetosti i nelagode. Strah je najčešće istraživana emocija povezana s matematikom, a definira se kao osjećaj napetosti i strepnje u procesuiranju matematičkih problema u svakodnevnom životu i školskom okruženju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učenici doživljavaju strah od matematike te razlikuju li se u tim percepcijama s obzirom na spol, dob, odnosno postignuti uspjeh u matematici. U istraživanju je sudjelovalo 436 učenika od drugog do osmog razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da djevojčice imaju veći strah od matematike i zabrinutije su zbog uspjeha nego dječaci. Mlađi učenici (2. – 4. r.) imaju manje negativnih afektivnih reakcija i manje su zabrinuti zbog uspjeha nego stariji učenici (5. – 8. r.). Učenici koji imaju zaključnu ocjenu odličan iz matematike imaju manje negativnih afektivnih reakcija nego ostali učenici, ali se ne razlikuju statistički značajno u dimenziji zabrinutosti zbog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tomislava Vidić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vidić, Tomislava; Smetko, Snježana; Maričić, Anja
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 203-219 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vidić, T., Smetko, S. & Maričić, A. (2020) Strah od matematike učenika u osnovnoj školi. Napredak (Zagreb), 161 (3-4), 203-219.
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava and Smetko, Snje\v{z}ana and Mari\v{c}i\'{c}, Anja}, year = {2020}, pages = {203-219}, keywords = {dobne razlike, spolne razlike, strah od matematike, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Strah od matematike u\v{c}enika u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {dobne razlike, spolne razlike, strah od matematike, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole} }
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava and Smetko, Snje\v{z}ana and Mari\v{c}i\'{c}, Anja}, year = {2020}, pages = {203-219}, keywords = {age differences, elementary school students, gender differences, mathematics anxiety}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Mathematics anxiety in elementary school students}, keyword = {age differences, elementary school students, gender differences, mathematics anxiety} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font