Pregled bibliografske jedinice broj: 1102459
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3-4; 203-219 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1102459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od matematike učenika u osnovnoj školi
(Mathematics anxiety in elementary school students)
Autori
Vidić, Tomislava ; Smetko, Snježana ; Maričić, Anja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161
(2020), 3-4;
203-219
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dobne razlike, spolne razlike, strah od matematike, učenici osnovne škole
(age differences, elementary school students, gender differences, mathematics anxiety)
Sažetak
Uspjeh u matematici postiže se jedino ako učenici vide matematiku kao korisnu, zanimljivu i vrijednu uloženog truda. Nažalost, dio učenika matematiku povezuje s osjećajem straha, napetosti i nelagode. Strah je najčešće istraživana emocija povezana s matematikom, a definira se kao osjećaj napetosti i strepnje u procesuiranju matematičkih problema u svakodnevnom životu i školskom okruženju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učenici doživljavaju strah od matematike te razlikuju li se u tim percepcijama s obzirom na spol, dob, odnosno postignuti uspjeh u matematici. U istraživanju je sudjelovalo 436 učenika od drugog do osmog razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da djevojčice imaju veći strah od matematike i zabrinutije su zbog uspjeha nego dječaci. Mlađi učenici (2. – 4. r.) imaju manje negativnih afektivnih reakcija i manje su zabrinuti zbog uspjeha nego stariji učenici (5. – 8. r.). Učenici koji imaju zaključnu ocjenu odličan iz matematike imaju manje negativnih afektivnih reakcija nego ostali učenici, ali se ne razlikuju statistički značajno u dimenziji zabrinutosti zbog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija