Pregled bibliografske jedinice broj: 1102382
Teonomija i/ili moralna autonomija?
Teonomija i/ili moralna autonomija? // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 3; 523-529 (nije recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1102382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teonomija i/ili moralna autonomija?
(Theonomy and / or moral autonomy?)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 3;
523-529
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
zakon ; moral ; poruka ; ponašanje ; sloboda ; milosrđe ; vjera ; empatija
(law ; morals ; message ; behavior ; freedom ; mercy ; faith ; empathy)
Sažetak
U uvodnom članku Bogoslovske smotre predstavljena su izlaganja održana na Međunarodnome znanstvenom simpoziju u Đakovu od 10. do 11. prosinca 2010. godine, što su ga organizirali Katedra Svetoga pisma Novoga zavjeta i Biblijski institut Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu uz pripomoć kolega s Katoličkoga bogoslovnog fakulteta u Đakovu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Teonomija i/ili moralna autonomija je tema koja je bila u potpunosti zanimljiva i izazovna prije nas i ostala aktualna i u našem vremenu, jer otvara iz različitih kutova gledanja dosta velik broj pitanja glede svekolikih odnosa biblijske poruke i moralnoga ponašanja nekadašnjega i današnjega čovjeka. Već je poznato i opće prihvaćeno da Biblija nije ni u kojem smislu knjiga u kojoj bi bio sadržan moral kakvim ga percipira velik broj kršćana. Za razliku od mnogih knjiga o moralu koje raspravljaju apstraktno i često daleko od života i čovjeka, Biblija o moralnim problemima progovara konkretno, otvoreno i u širokom kontekstu života i u tom smislu može biti zdrav temelj odnosa i prema Bogu i prema povijesti i prema prirodi. Valjalo bi vrlo ozbiljno uzeti u obzir činjenicu da je Biblija knjiga koja je nastala u konkretnom životu kakav jest - povijesnom, društvenom, vjerskom - a ne u apstraktnom svijetu i u kabinetu nekoga sveučilišnoga profesora, da govori neuljepšano i iskreno o takvome životu punom zla i grijeha i svakojakih ljudskih promašaja i ograničenosti, ali i da uvijek iznova konkretno pokazuje put kako izaći iz toga začaranog svijeta zla nudeći za taj ''izlazak'' svakako i Božju pomoć. Biblijski svijet je svijet zla i grijeha, ali još više pobjede nad tim zlom i grijehom! Isus jedini u potpunosti svijetli u tami zla i grijeha. U njemu su se u potpunosti stopili, ''utjelovili'' Božji zakon i Božja volja s ljudskom osobom tako da je Isus kao osoba postao načelo djelovanja i model istinskoga ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija