Pregled bibliografske jedinice broj: 1102381
Podići jedra. Prilozi raspravi o ulozi filozofije u obrazovanju odgojiteljica i odgojitelja
Podići jedra. Prilozi raspravi o ulozi filozofije u obrazovanju odgojiteljica i odgojitelja. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020 (monografija)
CROSBI ID: 1102381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podići jedra. Prilozi raspravi o ulozi filozofije u obrazovanju odgojiteljica i odgojitelja
(Raise the sails. Contributions to the discussion of the role of philosophy in the education of educators)
Autori
Krznar, Tomislav ; Kevac, Tea ; Švogor Šipek, Ana ; Ožeg, Antonija ; Šijak, Silvija ; Zrno, Tajana s. Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2020
Stranica
200
ISBN
0789538115639
Ključne riječi
Filozofija odgoja ; odgojiteljice ; odgojitelji ; dijalog ; pluralizam ; bioetika
(Philosophy of education ; educators ; dialogue ; pluralism ; bioethics)
Sažetak
U ovoj publikaciji donosimo dio rezultata istraživanja provedenih u trima manjima projektima (ostvarenima potporama Sveučilišta u Zagrebu) koji su u fokusu imali problematiku nastave filozofije u okviru učiteljskih i odgojiteljskih studija. U početnom dijelu rasprave bit će ocrtana predmetna (idejna) i metodološka (provedbena) određenja provedenih istraživanja kako bismo lakše sagledali kontekst nastanka rezultata predstavljenih u ovoj knjizi te kako bismo prikazali jasniju sliku tih rezultata. Uistinu značajno određenje svih naših istraživačkih nastojanja jest promišljanje o problematici nastave filozofije u okviru kolegija filozofije odgoja. Konkretno, oblikovano u pitanjima kako je moguće i, nadasve, kako je potrebno u zadanom okviru učiteljskih i odgojiteljskih studija p(r)oučavati filozofiju. U filozofiji je mnogo misaonih zakona koji su, bilo idejno, logički ili empirijski, nezaobilazni za djelovanje na način filozofije, no vjerujemo da je jedan zakon temeljan: nije moguće poučavati bez neprekidnog učenja. Tomu je posebno tako što znanja u filozofiji, osim sadržajnih (reducirano rečeno, faktografskih) određenja, nose i ona egzistencijalna, ona koja nedvojbeno upućuju na to kako biti čovjekom. Na stranicama koje slijede višekratno nastojimo razjasniti taj zamršeni sklop, posebno imajući pred očima problematiku filozofije odgoja kako smo je ocrtali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)