Pregled bibliografske jedinice broj: 1102068
Online kupovno ponašanje potrošača: značajni čimbenici i medijatorna uloga stavova potrošača
Online kupovno ponašanje potrošača: značajni čimbenici i medijatorna uloga stavova potrošača // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 14 (2020), 3-4; 25-38 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1102068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Online kupovno ponašanje potrošača: značajni
čimbenici i medijatorna uloga stavova potrošača
(Online buying behavior: influential factors and
mediating role of consumer attitudes)
Autori
Kursan Milaković, Ivana ; Mihić, Mirela ; Rezo, Danijela
Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku (1846-6699) 14
(2020), 3-4;
25-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
online kupovina, stavovi potrošača, cijena, nagrade, društvene mreže, online recenzije
(online buying, consumer attitudes, price, rewards, social networks, online reviews)
Sažetak
Uvažavajući napredak tehnologije, dostupnost različitih kanala prodaje i kupovine, te trendove u ponašanju potrošača, glavna svrha ovog rada je istražiti online kupovno ponašanje potrošača kroz stavove potrošača prema online kupovini. Tako je u fokusu istraživanja utjecaj odabranih čimbenika (percepcije cijene, potkrepljenja, značaja objava na društvenim mrežama i online recenzija) na stvaranje pozitivnih stavova prema online kupovini i njihov daljnji utjecaj na učestalost online kupovine. Stavovi prema online kupovini imaju posredničku, odnosno medijatornu ulogu, te se njihov značaj utvrđivao putem izravnih, neizravnih i ukupnih učinaka. Rezultati istraživanja, dobiveni regresijskom analizom, su pokazali da od istraživanih prediktora, neočekivano, samo čimbenik potkrepljenja pozitivno utječe na online kupovinu pri čemu je taj utjecaj izraženiji uz prisustvo pozitivnih stavova prema online kupovini. Dobiveni rezultati, osim znanstvenog doprinosa, imaju i marketinške implikacije za praksu. U radu se također daje uvid u ograničenja istraživanja, te smjernice za buduća istraživanja ove problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split