Pregled bibliografske jedinice broj: 1101943
Doprinos temperamenta i roditeljskog ponašanja razvojnim ishodima djece predškolske dobi
Doprinos temperamenta i roditeljskog ponašanja razvojnim ishodima djece predškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (2020), 2; 397-417 doi:10.38003/sv.69.2.11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1101943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos temperamenta i roditeljskog ponašanja
razvojnim ishodima djece predškolske dobi
(The contribution of temperament and parental
behaviour to the developmental outcomes of
preschool children)
Autori
Božiković, Tina ; Reić Ercegovac, Ina ; Kalebić Jakupčević, Katija
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 69
(2020), 2;
397-417
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete predškolske dobi ; razvojna obilježja ; roditeljsko ponašanje ; temperament
(developmental characteristics ; parental behaviour ; preschoolaged child ; temperament)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pridonose li dimenzije roditeljskog ponašajnog stila objašnjenju razvojnih obilježja djece predškolske dobi i povrh dječjih temperamentalnih značajki. U istraživanju su sudjelovala 194 roditelja jednog djeteta predškolske dobi, od čega 95.36 % majki. Primijenjeni su Upitnik temperamenta EASI, Multidimenzijski upitnik roditeljstva i Upitnik za procjenu razvoja djeteta predškolske dobi. Rezultati su uputili na značajnu povezanost između dimenzija temperamenta prema modelu EASI (emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost), funkcionalnih razvojnih obilježja djeteta i nekih dimenzija roditeljstva. Nisu utvrđene znatne razlike u procjenama temperamentalnih obilježja i razvojnih ishoda između dječaka i djevojčica. Rezultati regresijskih analiza pokazali su da je procjenama temperamentalnih dimenzija moguće objasniti visokih 56 % – 74 % varijance razvojnih ishoda djece predškolske dobi, ali i da dimenzije roditeljskog ponašanja dodatno ne pridonose objašnjenju varijance razvojnih obilježja djece uz kontrolu temperamenta. Uz ograničenja provedenog istraživanja, rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o utjecajima na razvojne ishode djece predškolske dobi s posebnim naglaskom na važnost prepoznavanja i razumijevanja temperamenta kao važne odrednice razvoja u dječjoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts