Pregled bibliografske jedinice broj: 1101809
Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti
Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti // Međunarodna interdisciplinarna naučno stručna konferencija: Svakodnevni život deteta
Novi Sad, Srbija, 2018. str. 1-1 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1101809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti
(Pupils’ involvement in extracurricular activities)
Autori
Pejić Papak, Petra ; Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodna interdisciplinarna naučno stručna konferencija: Svakodnevni život deteta
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 16.11.2018. - 17.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
učenici, slobodno vrijeme, izvannastavne aktivnosti, odgojno-obrazovna područja
(pupils, free time, extracurricular activities, educational areas)
Sažetak
Istraživanjima fenomena slobodnog vremena djece korak smo bliže širenju spoznaje o važnosti njegove organizacije, odabira aktivnosti, ali i razmišljanja u smjeru humanijeg i kreativnijeg odgojnog ozračja. Naglasak valja staviti na izbor i provedbu izvannastavnih aktivnosti unutar organiziranog slobodnog vremena učenika u školi. Činjenica da su izvannastavne aktivnosti strukturirane, izazovne i dobrovoljne, uključivanjem učenika u neposredni oblik odgojno- obrazovnog procesa otvaramo prostor razvoju intrinzičnih interesa učenika značajnih za stjecanje novih znanja i vještina, razvoj kreativnosti i stvaralaštva. S ciljem istraživanja uključenosti učenika osnovne škole (N= 4753) u izvannastavne aktivnosti, provedena je analiza studija dokumentacije 12 osnovnih škola Grada Rijeke u Republici Hrvatskoj. Prikupljeni podatci o aktivnostima interpretirani su kroz odgojno- obrazovna područja Nacionalnog okvirnog kurikuluma: jezično-umjetničko, prirodoslovno- matematičko, športsko-zdravstveno rekreacijsko, područje očuvanje prirode i okoliša, područje njegovanja nacionalne i kulturne baštine, društveno-humanističke projekte i radionice, učeničko zadrugarstvo i tehničko stvaralaštvo i to s obzirom na nazive izvannastavnih aktivnosti, učestalost održavanja i brojnost uključenih učenika razredne i predmetne nastave. Zaključuje se da se učestalošću unutar tjedan dana realiziraju aktivnosti svih sedam odgojno- obrazovnih područja i to pretežno s provedbom od jednog susreta. Najveći je broj učenika uključen u izvannastavne aktivnosti umjetničkog i jezično- komunikacijskog područja. Unutar svakog od navedenih područja prema broju uključenih učenika najzastupljenije su izvannastavne aktivnosti: Pjevački zbor, Informatika, Školsko sportsko društvo, Eko grupa, Engleska grupa itd. no provode se vrlo interesantno osmišljene i druge aktivnosti koje su zasebno popisane za svako područje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka