Pregled bibliografske jedinice broj: 1101605
Prehrambene navike učenika od petog do osmog razreda u osnovnim školama na području Varaždinske županije
Prehrambene navike učenika od petog do osmog razreda u osnovnim školama na području Varaždinske županije, 2020., postdiplomski specijalisticki, Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1101605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prehrambene navike učenika od petog do osmog
razreda u osnovnim školama na području
Varaždinske županije
(Dietary Habits of the School Pupils of classes 5th
to 8th in the Varaždin County Elementary Schools)
Autori
Hostić, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
15.06
Godina
2020
Stranica
68
Mentor
Čačić Kenjerić, Daniela
Ključne riječi
djeca školske dob ; prehrana ; prehrambene navike ; smjernice
(school children ; diet ; dietary habits ; diet guidelines)
Sažetak
Uravnotežena prehrana i pravilne prehrambene navike čine temelj za pravilan rast i razvoj djece školske dobi te su ključne za očuvanje zdravlja u odrasloj dobi. Pored spomenutog, utječu i na kognitivni razvoj koji je u izravnoj vezi sa školskim uspjehom. Cilj ovog specijalističkog rada bio je istražiti i analizirati prehrambene navike učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola pod nadležnošću Varaždinske županije, ispitati učestalost konzumacije pojedinih vrsta namirnica te ispitati preferencije prema namirnicama iz kategorije voće i povrće, kako bi se unaprijedilo provođenje projekta „Školska shema“. Istraživanje je obuhvatilo 879 učenika iz 26 osnovnih škola, a rezultati su pokazali kako najviše učenika konzumira četiri obroka dnevno (36, 75 %), dok manje od polovice učenika konzumira obrok prije odlaska u školu (48, 92 %). Većina učenika je zadovoljna količinom hrane koju dobije u školi (57, 57 %) kao i s posluženim obrocima (58, 59 %). Što se tiče preferencija prema pojedinim namirnicama, one variraju ovisno o dobi učenika, s time da je evidentna promjena na prijelazu iz 6. u 7. razred. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost zajedničke suradnje školskih ustanova, roditelja, zdravstvenih ustanova i medija, a sve u cilju unaprjeđenja i poboljšanja prehrambenih navika učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Prehrambena tehnologija, Nutricionizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prehrambeno-tehnološki fakultet, Osijek
Profili:
Daniela Čačić Kenjerić
(mentor)